Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a primit mai multe reacții și comentarii negative la o postare în care anunță „o primă informare” despre Trenul Metropolitan. Edilului i se reproșează că „visează” la trenuri zburătoare, asta în condițiile în care multe proiecte din Capitală stagnează în prezent.
„Mâine, la Primăria Capitalei, într-o conferință a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, va fi prezentată public o primă informare despre proiectul trenului metropolitan.
Vom discuta despre situația la zi, provocările realizării acestui obiectiv, investițiile și parteneriatele necesare, pregătirea proiectului și etapele de lucru”, a anunțat, miercuri, primarul Capitalei, Nicușor Dan.
La scurt timp după această postare, edilul a primit foarte multe comentarii negative de la mai mulți cetățeni, dar și de la Lucian Iliescu, un fost consilier în cadrul GGMB, din partea PMP.
„Hai că ai terminat linia de tramvai Prelungirea Ghencea – Domnești și ai început următorul proiect”, este mesajul ironic al lui Lucian Iliescu.
De altfel, foarte multe comentarii sunt legate de lucrările de la Prelungirea Ghencea, care au stagnat foarte mult.
Nicușor Dan a fost „taxat” și în ceea ce privește starea deplorabilă a parcurilor.
„Tu nu ești în stare să tunzi o iarbă și să realizezi marcajele pe marile bulevarde și vrei să faci tren zburător!!! Bună glumă!!!”, îi transmite un alt urmăritor.
Nicușor Dan a oferit primele detalii despre proiectul Trenului Metropolitan în primăvara acestui an.
„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuție importantă la rezolvarea chestiunii traficului în București. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice”, anunța Nicușor Dan în luna martie.
Președintele Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, a analizat, pentru Gândul, proiectul propus de Nicușor Dan.
„Noi nu suntem în stare să facem un pasaj, dar facem tren metropolitan. Pe lângă faptul că trenul acela va fi mai mult gol, și nu va fi fezabil, practic, va plimba călătorii pe centura feroviară, care este praf.
Deci noi avem nevoie să ajungem din Pantelimon în centrul orașului, nu să ne plimbăm pe centură.
Nu am înțeles nimic din harta publicată de Nicușor Dan. În primul rând că este făcută cu niște linii foarte groase, nu se înțelege absolut nimic. În al doilea rând, harta nu are radiale, adică rute din suburbie în centru, unde lucrezi”, declara Ciurea în martie.