Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE

Nicușor Dan vrea tramvai prin Piața Unirii, care să unească liniile 32 și 21. „Proiectul este unul foarte periculos, din cauza planșeului de beton degradat”. Studiul costă un milion de lei. DECLARAȚII EXCLUSIVE
Publicat: 05/01/2023, 16:25
Actualizat: 05/01/2023, 16:31

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, joi, atribuirea mai multor contracte pentru studii de fezabilitate, în vederea amenajării de noi linii de tramvai în București. Un astfel de studiu prevede proiectarea unei linii care să treacă prin Piața Unirii, de la Dealul Mitropoliei la „Sfânta Vineri” și să unească traseele 21 și 32. Potrivit lui Vasile Petrariu, liderul de sindicat STB, proiectul este unul foarte periculos, din cauza faptului că planșeul de la Piața Unirii este foarte degradat.

Contractul pentru proiectarea unei linii de tramvai prin Piața Unirii are o valoare de peste un milion de lei (fără TVA) și presupune găsirea unei soluții care să lege liniile de tramvai 32 și 21. Linia 32 vine din Rahova, iar 21 din Colentina.

„Am atribuit contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ce vizează extinderea infrastructurii de tramvai în Capitală pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.

Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.

Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri”, a anunțat, joi, primarul Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit edilului, contractul de proiectare pentru tramvaiul din Piața Unirii a fost atribuit companiei Metroul S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Sunt specialiști care spun însă că o linie de tramvai prin Piața Unirii nu ar fi fezabilă, din cauza stării de degradare a planșeului de beton.

„Unirea acestor linii, 32 și 21, reprezintă un proiect mai vechi, dar în prezent nu se poate realiza. Specialiștii au constatat că la ora actuală, dacă linia este trasă prin Piața Unirii, este foarte periculos, pentru că pe dedesubt se află atât planșeul de beton, care este într-o stare de degradare, cât și pasajul și caseta Dâmboviței. Așadar, nu a descoperit această administrație apa caldă, dar proiectul nu este fezabil”, a declarat, pentru Gândul, Vasile Petrariu, șeful sindicatului STB.

„Va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina”

Pe de altă parte, Vasile Ciobănescu, liderul Sindicatului Transpublic din STB crede că o linie atât de lungă îi va afecta pe vatmani.

„Ieea nu e rea, dar va fi o linie prea lungă pentru vatmani, adică va fi greu pentru ei să conducă din Rahova până în Colentina. În rest, este posibil ca studiul de fezabilitate să arate că în anumite locuri trebuie făcute consolidări, mai ales dacă se va trece pe lângă gurile de aerisire de la metrou, sau pe deasupra tunelului de la metrou, de la Piața Unirii”, a declarat Valer Ciobănescu pentru Gândul.

Planșeul de la Unirii este extrem de degradat

În luna martie 2021, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița,  și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuia să se intervină de mult.

Tot joi, Nicușor Dan a anunțat și următoarele atriburi de contracte pentru studii de fezabilitate:

  • Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
  • Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cum a fost reflectată victoria Maiei Sandu în presa internațională: O palmă dată Kremlinului. Ce...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Un bucureștean reclamă că are nevoie de reconstrucția penisului după ce a apelat la un...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
O femeie de 102 ani care nu are riduri aproape deloc și-a dezvăluit secretele. Folosește...
Apartament cu două camere scos la vânzare cu 340.000 euro în Cluj. Ironii pe rețelele...
Cântăreață din România, implicată într-un grav accident auto! Mașina ei s-a izbit cu putere de...
Planta care te scapă rapid de durere. Crește în grădină și are proprietăți similare opiului
Fructul pe care Raul a pariat 15.000 de euro, toate economiile sale. Vinde acum un kilogram...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
El este Marius, un alt român decedat în urma inundațiilor din Spania. Bărbatul a lăsat...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Expert: Este puţin probabil ca Putin să vină la masa negocierilor, indiferent de cine câştigă...
A fost găsită ARCA lui NOE? Indiciul găsit pe o monedă din secolul III
Oana Lis a dat cea mai tristă veste. Este vorba de Viorel Lis
A fost modificată legea pensiilor. Ce români vor avea venituri mai mari
Ce a putut să facă un român pe scara blocului, chiar la ușa liftului. Ceilalți...
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
Momentul în care Chris Martin a căzut printr-o gaură din scenă a fost surprins video...
BANCUL ZILEI. Bulişor: – Mami, de ce îți pui atâta fard pe față?
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang