Noi detalii de la CNAIR despre Podul de la Brăila. „Contractul nu e finalizat. Recepția se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor”

Noi detalii de la CNAIR despre Podul de la Brăila. „Contractul nu e finalizat. Recepția se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor”
Publicat: 06/02/2024, 19:23
Actualizat: 06/02/2024, 19:27

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a detaliat, marți, situația derulării contractului pentru proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, lucrare majoră care a fost dată în trafic și la care au fost descoperite mai multe nereguli.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este o lucrare care nu a fost încă recepționată, iar neregulile identificate sunt în curs de remediere, au transmis oficialii CNAIR.

„Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc, au precizat, marți, oficialii CNAIR Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract, Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia”, au detaliat reprezentanții beneficiarului lucrării.

Câte șuruburi au fost slăbite

În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile  Brăila și Jijila.  Astfel, pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o primă măsură a vizat monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune, cu încă 6 luni.

„O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor”, potrivit CNAIR.

În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente.

CNAIR precizează că la două săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul  a justificat  apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat  pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic.

Totodată a mai solicitat  ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții.  Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de trei ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă.

Pe 08.09.2023, Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.

Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări:

  • drumuri de acces (drumul spre Jijila);
  • lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
  • efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației;
  • lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație contractul privind  proiectarea și execuția „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila” pe 28 aprilie 2017. Contractul era estimat inițial la 2.025.494.965 de lei, fără TVA, iar valoarea finală la atribuire a fost de 1.995.932.260,25 lei fără TVA, respectiv 2.375.159.389,70 lei cu TVA (19%). Acesta a fost companiei WeBuild, fostă ASTALDI S.p.A., în februarie 2018.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Se complică ancheta în cazul familiei din Suceava care a murit când se întorcea din...
Gabi Bădălău și Ramona Gabor, împreună după 15 ani! PRIMELE IMAGINI
FOTO. Alexandra Stan, imagini „interzise” pentru a susține naționala României la EURO
Tragedie în Dolj! Un băiat de doar 11 ani a murit, iar sora și mama...
Un român a fost arestat în Grecia pentru că ar fi dat foc intenționat unei...
Telefonul banal care i-a adus moartea lui Gheorghe Băicuș, militarul care și-a pierdut viața în...
Dieta cu 3 mese pe zi a Loredanei Groza. Alimentul POPULAR la care a renunțat...
Rezultate la Evaluarea Naţională 2024. Edu.ro a publicat notele
Vaticanul a dezvăluit abia acum adevărul. "Fecioara Maria care plânge" din Trevignano, un fals?
1 din 2 teste antidrog este FALS pozitiv! Peste 10.000 de oameni au semnat o...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
IGPR: care este, de fapt, marja de toleranță a RADARULUI?
Tabloul complet şi programul sferturilor de finală de la UEFA Euro 2024
Poveste plină de COMPASIUNE despre cum își îngrijeau oamenii de NEANDERTHAL COPIII BOLNAVI
Maghiarii ne salvează. Moment ISTORIC. Ajutor nesperat din partea Ungariei
Norii Shelf-Cloud, deasupra României. Când apare acest fenomen meteo rar
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Un asteroid se apropie de Pământ! NASA a făcut anunțul cu puțin timp în urmă
Monica Tatoiu, despre greutățile prin care a trecut în adolescență! În ce condiții a stat...
Mesajul transmis de Prințesa Anne după ce a fost lovită de un cal. Care este...
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, dacă într-un măr sunt 3 viermi și tu mănânci unul,...
Inteligența artificială ar putea să detecteze osteoporoza în stadii incipiente
×