Conducerea Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) îi pune în gardă pe români în privința unei noi metode prin care infractorii cibernetici le fură banii de pe carduri.
Mulți utilizatori folosesc Facebook doar ca o aplicație de social media, dar pentru escroci este un mod de a face bani.
Mulți și luați de la cei care petrec timp pe această aplicație.
DNSC îi avertizează pe utilizatorii celei mai populare rețele de socializare. Specialiștii susțin că orice interacțiune din social media – de la un simplu mesaj la o poză descărcată sau videoclip văzut – ar trebui tratată cu maximă atenție și o doză de scepticism.
Facebook are sisteme de verificare și securitate dintre cele mai performante, dar chiar și așa nu tot conținutul publicat pe platformă poate fi verificat.
Și, ținând cont că s-au înmulțit conturile pe social media, niciodată nu poți ști cu certitudine cine este persoana pe care abia ai cunoscut-o, mai spun specialiștii în securitate cibernetică.
Ultima fraudă prin care infractorii cibernetici fură bani de pe cardurile românilor are legătură cu deja tot mai prezentele postări sponsorizate. Accesate, aceste reclame la anumite produse și/sau servicii te trimit către pagini de Internet care au fost create cu un singur scop – să facă phishing, adică, să obțină informații despre „tine” – nume de utilizator, parole și, bineînțeles, datele cărților de credit.
Asta urmăresc infractorii, să-i convingă pe utilizatorii de Facebook (și alte platforme de socializare) să dea click pe un astfel de link. Instant, un hacker va încerca să descarce programe malware în calculatorul/telefonul victimei.
De cele mai multe ori, site-urile de phishing sunt mascate sub o entitate de încredere, cum ar fi o bancă sau un furnizor de telefonie. Cu fiecare atac cibernetic de acest tip, înșelătoriile sunt tot mai greu detectabile.
Specialiștii în securitate cibernetică spun că nu trebuie să dai niciodată click pe linkuri suspecte. De asemenea, este recomandat să nu ai încredere în site-urile care îți cer să introduci informații personale.
„La finalul săptămânii trecute, echipa Directoratului publica o avertizare pe social media despre o tentativă de fraudă propagată prin postări sponsorizate pe Facebook, care abuzau de imaginea Banca Transilvania. În ultimele zile, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică a identificat «capcane» similare care se folosesc de branding-ul BCR”, a transmis într-o postare pe Facebook DNSC.
Iată care sunt recomandările DNSC în legătură cu aceste încercări de fraudă online: