Prima pagină » Actualitate » Noul metrou Alstom, incident pe Magistrala 2. I-au sărit captatorii la 80 de km pe oră, între Aviatorilor și Aurel Vlaicu, când se afla în teste

Noul metrou Alstom, incident pe Magistrala 2. I-au sărit captatorii la 80 de km pe oră, între Aviatorilor și Aurel Vlaicu, când se afla în teste

În noaptea de miercuri spre joi, pe Magistrala 2 de Metrou a avut loc un incident cu noul tren Alstom produs în Brazilia.

Garnitura „Ilfov” circula cu viteza de 80 km/oră de la stația Pipera spre stația Tudor Arghezi, moment în care, între stațiile Aurel Vlaicu și Aviatorilor, s-au smuls patru captatori de la vagoanele M2 și MP2 și un capac de la panoul de frână de la R2.

Potrivit Clubferoviar, angajații Metrorex care participau la testarea trenului i-au cerut mecanicului de pe trenul de control să verifice cu mare atenție ca în urma acestui incident să nu fi fost afectată și șina a 3-a, cea care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor de metrou. În urma verificărilor a rezultat faptul că șina a 3-a nu a fost afectată de smulgerea captatorilor, iar circulația a fost reluată în condiții normale.

Alstom a adus la București nouă trenuri din Brazilia

În prezent, situația noilor trenuri Alstom se prezintă astfel:

  • din 13 garnituri, au fost livrate nouă;
  • cele mai multe dintre trenuri se află în Depoul Berceni;
  • cel puțin două trenuri au fost mutate la Ciurel, cu Locomotiva Diesel;
  • prima garnitură venită la București, „Giurgiu”, nu are nici acum rodajul efectuat.

„Până în prezent s-au efectuat doar testele dinamice pentru primul tren. Mai mult, testele s-au realizat doar pe Magistrala Pipera, de la Berceni până la stația Apărătorii Patriei. Nu înțelegem ce se întâmplă, de ce Alstom nu demarează rodajul de 10 mii de kilometri, pentru ca apoi să se introducă trenurile noi pe Magistrala 5”, au mai explicat surse Metrorex, pentru Gândul

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.

CITEȘTE Și:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și