Noua tendință de pe TikTok semnalează că marketingul tradițional a atins un punct de inflexiune, spun experții. Consumatorii mai tineri văd din ce în ce mai mult prin parteneriatele influencer-brand, spunând că marile firme merg prea departe pentru că acordă prioritate banilor în detrimentul autenticității și promovează consumul excesiv.
”Este un răspuns direct la numărul covârșitor de produse promovate de influenți”, a spus Brendan Gahan, partener și director social la agenția de publicitate Mekanism. ”Hashtag-ul #tiktokmademebuyit a devenit sinonim cu TikTok datorită capacității sale copleșitoare de a promova produse noi și de a stimula vânzările.”
De asemenea, vine într-o eră a inflației ridicate – care a scăzut la 6,4% în ianuarie față de anul trecut – care i-a forțat pe cumpărători să fie mai economisiți și mai înțelepți.
Factorii politici și economiștii monitorizează îndeaproape cheltuielile consumatorilor, care alimentează mai mult de 70% din economie. Vânzările cu amănuntul au crescut cu 2,3% în ianuarie față de luna anterioară, un semn că consumatorii rămân rezistenți, chiar dacă prețurile rămân ridicate.
Dar au, de asemenea, mai multe datorii cu cardurile de credit, care au crescut cu 18,5% până la un record de 930,6 miliarde de dolari în al patrulea trimestru al anului 2022, potrivit agenției de raportare a creditelor TransUnion.
Alyssa Kromelis a intrat pe TikTok la sfârșitul lunii ianuarie, încântată de numărul de persoane care oferă recenzii sincere despre produse pe care le consideră că sunt supraevaluate de armata de influenceri plătiți din aplicație.
”Wow, îmi place foarte mult asta”, și-a amintit ea gândindu-se la creatorii fenomenului pe care i-a numit ”dez-influenceri” pentru că ”sunt genul de persoană care va cumpăra ceva și, dacă chiar e nasol, voi fi foarte vocală despre asta”.
Așadar, tânăra de 26 de ani din Dallas și-a făcut propriul videoclip – cu propriile ei interpretări nefiltrate despre produse de top pentru îngrijirea părului, îngrijirea pielii și machiaj – și utilizatorilor TikTok le-a plăcut.
Prima ei postare a strâns peste 804.000 de aprecieri și aproximativ 5,5 milioane de vizualizări, potrivit Washinton Post.