Un român stabilit în Italia a primit o factură la gaz care l-a lăsat cu gura căscată. Marian Dimache are 47 de ani și lucrează în construcții în provincia Treviso și s-a trezit că are de plată la compania de gaz nu mai puțin de 7.000 de euro.
Bărbatul face acum apel la autorități să îl ajute în situația în care se află.
„Am primit o factură de aproape 7.000 de euro și ne-au tăiat gazul. Copiii mei mici se spală cu apă rece de o săptămână și dorm în haine pentru a se proteja de temperaturile reci. Nici nu putem găti, cumpărăm mâncare gata preparată de la supermarket. Nu mai suportăm, cerem ajutor”.
Apelul disperat a fost lansat de Marian Dimache, un constructor de 47 de ani originar din România, care locuiește de șase ani în Zero Branco, în provincia Treviso. Soția sa, Mihaela, conduce patiseria „Le delizie di Dea” din Marghera. Cuplul are trei copii: Andrei, de 22 de ani – care locuiește deja singur și lucrează cu mama sa – și alți doi copii, de 12 și 10 ani, care au răcit din cauza nealimentării cu gaz a locuinței, scrie Il Gazzettino.
Problemele familiei Dimache au început joia trecută, când gazul a fost întrerupt brusc. Marian a sunat imediat la furnizor, Liquigas, pentru a cere explicații și după mai multe telefoane a venit vestea șocantă: are de plătit 6.914,35 de euro, pentru 1.510 metri cubi de gaz consumați în doar 47 de zile.
Diferența este uriașă față de cei aproximativ 200 de euro pe care i-ar fi plătit, în mod normal, la două luni pentru apartamentul cu trei dormitoare și o bucătărie.
„Doar pentru a înțelege ce se întâmplă – explică bărbatul de 47 de ani – a fost o via crucis. La început mi-au spus că au deconectat gazul pentru că nu s-a plătit o factură restantă de 123 de euro. Una care nu mi-a sosit niciodată. Am efectuat imediat plata și le-am trimis chitanța. În acel moment, mi-au spus că exista o a doua factură restantă și neachitată, în valoare de 175 de euro. Nici aia nu a ajuns niciodată la noi. După a doua plată am crezut că am rezolvat drama. Persoana de contact mi-a spus însă că mai era o maxi-factură, de aproape 7.000 de euro, cu termen de plată pe 20 ianuarie. Și că până nu se plătește, nu ne vor deschide gazul”, afirmă românul stabilit în Italia.
Marian și familia lui sunt disperați.
„Cum este posibil să fi consumat 1.510 de metri cubi de gaz în 47 de zile? Evident că am cerut explicații și mi-au spus că aparatul pe care îl am în grădină și care trimite datele contorului nu a funcționat pentru o anumită perioadă, iar când a reluat a furnizat un consum de 7.000 de euro, o recalculare. Mi-au oferit posibilitatea să plătesc în rate, dar nu vreau să plătesc. Aparatul este conectat și la contorul vecinului, care nu a avut probleme. Și chiar dacă ar fi real consumul, care ar fi o regularizare a consumului de pe anii din urmă, nu e corect să plătesc la costurile de azi. Dar e eroarea lor, ei trebuie să o rezolve. Mi-au spus chiar că în ultimul an am primit facturi de zero euro, dar nu este adevărat”, adaugă Marian.
Compania de gaz are o explicație pentru factura uriașă primită de familia Dimache.
„Liquigas precizează că întreruperea furnizării de GPL se datorează unor neplăți ale facturilor anterioare din anii 2021 și 2022. Clientul a comunicat plata ultimei facturi pe 16 ianuarie 2023. Liquigas procedează rapid cu verificările conform procedurilor prevăzute în cazuri similare. Aprovizionarea se va relua în cel mai scurt timp posibil după verificarea promptă a plăților corecte
În ceea ce privește următoarea factură de 6.914,35 euro, Liquigas a constatat că această sumă corespunde regularizării consumului efectiv începând cu ianuarie 2021. Înțelegând pe deplin situația dificilă, Liquigas a transmis prompt disponibilitatea deplină prin elaborarea unei propuneri de plată în rate a sumei datorate”, conform Liquigas.