NUCLEARĂ în cazul zborului la Nisa al premierului Marcel Ciolacu. Documentul FALS care a aruncat în aer finalul campaniei electorale!
A fost detonată „nucleara” în cazul zborului la Nisa al premierului Marcel Ciolacu. Pe final de campanie electorală, câteva dezvăluiri controversate au aruncat în aer cursa pentru alegerile prezidențială. Dan Andronic arată, într-un material publicat pe evz.ro ce ipoteze curg din ultimele informații apărute pe marginea acestui subiect.
Pilotul Cezar Osiceanu, unul dintre cei mai experimentați oameni în domeniul aviației, susține că respectiva „General Declaration”, fișă atribuită unui zbor de la Nisa la București, care l-ar implica pe liderul și candidatul PSD, Marcel Ciolacu, este un fals.
Osiceanu a lansat un apel public și în context a prezentat un document, venind, apoi, cu explicații detaliate.
Documentul, falsificat de G4Media?
Jurnalistul Dan Andronic scrie că, la Antena 3, în emisiunea moderată de Adrian Ursu și Oana Zamfir, a ascultat în premieră declarația pilotului Cezar Osiceanu privind autenticitatea documentului, iar la final a spus că există trei ipoteze:
- Documentul este real;
- Documentul a fost falsificat de cei de la G4 Media, folosind datele reale ale unor persoane;
- Documentul a fost falsificat de cei care l-au furnizat celor de la G4 Media.
Indiferent, însă, din ce unghi privești lucrurile, „s-a încălcat grav legislația privind GDPR. Dacă cei de la G4 Media au șters incomplet datele reale ale pasagerilor, sunt pasibili de o amendă de 4% din cifra de afaceri. Dacă așa au primit documentul, avem o situație similară. Nu este vorba de membrii Guvernului, ci de celelate persoane”, mai scrie Andronic.
Ce susține Cezar Osiceanu
Pilot cu mare experiență în aviație, Cezar Osiceanu a declarat într-o intervenție în emisiunea Sabinei Iosub că documentul analizat prezintă multiple discrepanțe tehnice și procedurale.
Iată ce probleme majore a identificat el:
- Lipsa unei ștampile obligatorii de dezinfectare a aeronavei. În opinia experimentatului pilot, ștampila care atestă dezinfectarea aeronavei, esențială în perioada post-pandemică a anului 2022, nu se vede pe documentul respectiv, care a aruncat în aer finalul campaniei electorale. Conform lui Osiceanu, ștampila respectivă trebuia verificată atât la plecare, cât și la aterizare la destinație.
- Textul bilingv suspect. Într-o „General Declaration”, limbajul este extrem de important, dar documentul prezentat de G4Media conține fraze în limbile română și engleză, ceea ce nu este ceva obișnuit. O „General Declaration” ar trebui să urmeze strict manualele de operare ale companiei aeriene.
- Ștampila și semnătura „suspecte”. Și ștampila transportatorului pare să fi fost copiată digital. De asemenea, lipsesc (sau nu sunt vizibile) semnăturile în anumite secțiuni blurate ale documentului. Părerea lui Cezar Osiceanu este că o astfel de practică încalcă standardele de securitate aviatică.
- Date incomplete privind pasagerii. Printre altele, pilotul remarcă și faptul că documentul include date de identificare pentru adulți, dar nu oferă niciun fel de informații despre copiii care ar fi fost la bord.
Ce se întâmplă cu astfel de documente
Dan Andronic mai scrie că Osiceanu a explicat și ce se întâmplă cu aceste documente de tipul „General Declaration” – au o durată de păstrare de maximum 3 luni, după care sunt distruse! Ele sunt arhivate într-o bază de date internațională, gestionată din Atlanta, SUA, unde pot fi accesate contra unei taxe.
Chiar și așa, informațiile din arhivă nu includ formatul complet al documentelor, ci numai câteva informații esențiale despre pasageri și echipaj.
Discutând pe marginea subiectului, jurnalistul Sabina Iosub, care a moderat emisiunea de la Antena 3, a ridicat o serie de întrebări suplimentare. De exemplu, s-a discutat inclusiv despre posibilitatea ca anumite secțiuni ale documentului, apărute pe siteul G4Media, să fi fost în mod intenționat blurate pentru a ascunde informații. În acest sens, Cezar Osiceanu a insistat că el poate analiza doar ceea ce este vizibil.
Ce susține Cezar Osiceanu
Pe finalul materialului, Dan Andronic redă integral declarația publică asumată a pilotului Cezar Osiceanu:
„În atenția Mass Mediei interne și internaționale Consiliului Național al Audiovizualului
Stimate Doamne și stimați Domni,
Subsemnatul Osiceanu Cezar, în calitate de cetățean al României am luat act de publicarea unui așa-zis document denumit General Declaration ca și mijloc de proba a unor lucruri ce afectează corectitudinea și claritatea informării publice.
Referitor la acest document despre care se susține ca ar fi General Declaration-ul unei curse de la Nisa la Otopeni, eu personal – pe baza celor 44 de ani de experiență în aviația civilă, cred ca este un fals deoarece apar două elemente străine de acest gen de act și anume:
- înscrierea pe pagina central sus a textului «Manual Operațiuni Sol» care nu apare pe niciun astfel de formular aflat in uz
- înscrierea tot in partea dreaptă sus a textului “page 1” în engleză
„Inexistența ștampilei care atestă dezinfectarea aeronavei”
În afara celor două argumente anterior prezentate indic și:
- inexistenta ștampilei obligatorii care atestă dezinfectarea aeronavei. Această dezinfectare este obligatorie și se verifică la destinație.
- faptul ca ștampila se aplică obligatoriu pe toate exemplarele de General Declaration pentru ambele tronsoane dus /intors
- existența ștampilei companiei Tiriac Air care este înscrisă ca model în formularul prezentat în Manualul Companiei de operațiuni sol. Această ștampilă este evident una scanată și nu aplicată
- lipsa semnăturii din colțul din dreapta jos, a celui care atestă documentul- pilotul comandant adică! Aplicarea acelui marcaj peste semnătură este și pe modelele existente în manualele companiilor ca mijloc de protecție și pentru împiedicarea folosirii documentului scanat și prelucrat succesiv
- lipsa datelor de naștere ale celor 3 copii. Dacă datele adulților sunt ușor de găsit cele ale copiilor în cauză nu se găsesc
Vă anexez un model similar de General Declaration pe care se regăsesc dovezile în sprijinul celor afirmate mai sus
Pe cale de consecință va rog să aveți amabilitatea studierii sesizării mele și să dispuneți ștergerea conținutului defăimător și fals legat de acest mijloc de proba și folosirea lui. Va anexez un General Declaration folosit la Compania Tarom.
Vă urez succes în continuare!”.
CITEȘTE ȘI: