Prima pagină » Actualitate » O decizie a lui Nicușor Dan, desființată de specialiști: „Planificarea traficului în Capitală este în continuare un dezastru”

O decizie a lui Nicușor Dan, desființată de specialiști: „Planificarea traficului în Capitală este în continuare un dezastru”

După ce a anunțat că Primăria Capitalei va suplimenta numărul de autobuze din București, Nicușor Dan a fost avertizat de către cei de la Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) că această măsură, de a băga mai multe autobuze într-un trafic blocat, este o risipă de bani.

„Mândru de el, Primarul General ne anunță că «pentru o deplasare mai rapidă în Capitală, punem la dispoziția bucureștenilor mai multe mijloace de transport public.»

Revenim cu o postare din 2019, când primărița Firea credea același lucru: dacă bagi mai multe autobuze într-un trafic blocat «se va circula mai bine»”, scriu specialiștii de la OPTAR pe pagina lor de Facebook.

Potrivit sursei citate, soluția unui transport public civilizat și ieftin ar putea veni de la benzile unice.

„Să bagi și mai multe autobuze într-un trafic blocat este o risipă de bani”

„Pentru Nicușor Dan pare să fie chiar un mare motiv de mândrie: «Aceste suplimentări au fost posibile datorită creșterii bugetului pentru transportul public, propunere pe care am făcut-o recent CGMB și care a fost aprobată».

De fapt, să bagi și mai multe autobuze într-un trafic blocat este o risipă de bani. In schimb, se putea circula mai bine (cu transportul public) si mult mai ieftin dacă se asigurau benzi dedicate transportului public.

«Planificarea» traficului în Capitala este în continuare un dezastru, din pacate. Unde esti #noulBucuresti?”, mai scriu cei de la Optar.

Edilul Capitalei a anunțat recent că a fost suplimentat numărul de autobuze din Capitală.

Suplimentare pentru 48 de linii

„Pentru o deplasare mai rapidă în Capitală, punem la dispoziția bucureștenilor mai multe mijloace de transport public.

Începând cu 11 octombrie, creștem numărul de curse pentru 16 linii de transport în comun, respectiv liniile 25, 36, 55, 85, 86, 93, 112, 117, 123, 137, 139, 162, 163, 226, 301, 330. La o săptămână distanță, din 18 octombrie, vom suplimenta numărul de curse pentru alte 32 de linii, adică 101, 102, 103, 105, 106, 116, 122, 131, 135, 138, 141, 173, 178, 205, 220, 221, 222, 243, 253, 278, 313, 331, 368, 382, 405, 434, 438, 443, 446, 447, 448, 783.

E vorba în total de 48 de linii de transport, care sunt atât linii din București, cât și linii care fac legătura între București și localitățile limitrofe. Aceste suplimentări au fost posibile datorită creșterii bugetului pentru transportul public, propunere pe care am făcut-o recent CGMB și care a fost aprobată”, a anunțat recent Nicușor Dan.

Cei de la OPTAR au avertizat încă din 2019, când primar general era Gabriela Firea, că suplimentarea numărului de autobuze nu este o măsură eficientă.

„Imaginea incompetenței Primăriei Municipiului București. Peste 75% din flota de autobuze 641 se străduiește să ajungă la capăt de linie! Erau 21 de autobuze pe sensul spre Ghencea și mai rămăseseră doar 6 pe sensul spre Piata Presei Libere. Primaria Capitalei crede ca suplimentarea numarului de autobuze rezolva problema blocajelor!”, postau cei de la Optar în 2019.

 

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele