Prima pagină » Actualitate » O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

O nouă formă de escrocherie a apărut în mediul online, afectând turiștii care au achiziționat recent bilete de avion și încearcă să contacteze companiile aeriene.

Escrocii folosesc conturi false pe rețelele de socializare pentru a înșela clienții, cerându-le date personale sau chiar bani, sub pretextul de a rezolva diverse probleme legate de rezervările lor.

Cum funcționează escrocheria

Această metodă de fraudă se bazează pe interceptarea turiștilor care caută asistență pentru zborurile lor prin intermediul rețelelor de socializare. Escrocii creează conturi false care imită canalele oficiale ale companiilor aeriene. Când turiștii încearcă să obțină suport, aceștia ajung să comunice cu roboți automatizați controlați de infractori, care le solicită informații sensibile sau plăți pentru rezolvarea problemelor lor.

„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi,” a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.

Sfaturi pentru clienți

Pentru a evita să cadă în plasa acestor escrocherii, clienții sunt sfătuiți să nu ofere informații personale sau financiare prin intermediul internetului și să utilizeze doar canalele oficiale ale companiilor aeriene. De asemenea, este recomandat să se verifice autenticitatea conturilor de social media, să nu acceseze linkuri necunoscute și să raporteze orice activitate suspectă.

Un purtător de cuvânt al Wizz Air a subliniat importanța acestor măsuri: „Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”

Sursa video: Digi 24

Carla Adamescu este un jurnalist cu experiență în domeniul social. A lucrat în presa locală și, ulterior, la publicații din Capitală. S-a alăturat echipei Gândul în anul 2022 și scrie ... vezi toate articolele

Citește și