Prima pagină » Actualitate » O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

În România, transportul aerian de pasageri a depășit pragul de 20 de milioane în primele nouă luni ale anului

O nouă formă de escrocherie a apărut în mediul online, afectând turiștii care au achiziționat recent bilete de avion și încearcă să contacteze companiile aeriene.

Escrocii folosesc conturi false pe rețelele de socializare pentru a înșela clienții, cerându-le date personale sau chiar bani, sub pretextul de a rezolva diverse probleme legate de rezervările lor.

Cum funcționează escrocheria

Această metodă de fraudă se bazează pe interceptarea turiștilor care caută asistență pentru zborurile lor prin intermediul rețelelor de socializare. Escrocii creează conturi false care imită canalele oficiale ale companiilor aeriene. Când turiștii încearcă să obțină suport, aceștia ajung să comunice cu roboți automatizați controlați de infractori, care le solicită informații sensibile sau plăți pentru rezolvarea problemelor lor.

„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi,” a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.

Sfaturi pentru clienți

Pentru a evita să cadă în plasa acestor escrocherii, clienții sunt sfătuiți să nu ofere informații personale sau financiare prin intermediul internetului și să utilizeze doar canalele oficiale ale companiilor aeriene. De asemenea, este recomandat să se verifice autenticitatea conturilor de social media, să nu acceseze linkuri necunoscute și să raporteze orice activitate suspectă.

Un purtător de cuvânt al Wizz Air a subliniat importanța acestor măsuri: „Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”

Sursa video: Digi 24

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
FOTO. Rădoi și-a dus prințesa la mall cu „iahtul pe roți” de la Bentley, pe care a dat peste 350.000 de euro. EXCLUSIV
Adevarul
De ce nu a fost invitată România la întâlnirea „greilor” NATO, de la Berlin. „Ne-am făcut-o singuri”
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Cele 3 zodii care vor trăi o perioadă de fericire intensă, începând din 19 decembrie. Cine sunt nativii norocoși
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Ce a descoperit Telescopul Spațial James Webb pe un super-Pământ topit?