Prima pagină » Actualitate » O sută de români sunt blocaţi pe aeroportul din Amman după anularea unor zboruri. Precizările MAE și TAROM

O sută de români sunt blocaţi pe aeroportul din Amman după anularea unor zboruri. Precizările MAE și TAROM

O sută de români sunt blocaţi pe aeroportul din Amman după anularea unor zboruri. Precizările MAE și TAROM

O sută de români sunt blocați miercuri pe aeroportul din Amman, din Iordania, după anularea unor zboruri.

Potrivit MAE, un grup de 100 de cetățeni români a rămas blocat, miercuri, pe Aeroportul Internațional „Queen Alia” din Amman, după anularea mai multor zboruri spre România, din cauza vremii nefavorabile.

Un reprezentant al Ambasaderi României la Amman s-a deplasat la aeroport pentru a discuta cu cetățenii români afectați și cu reprezentanții aeroportului și ai companiei de transport aerian, pentru a se asigura că cetățenilor români le sunt respectate drepturile de care beneficiază în asemenea situații și pentru a le acorda asistența consulară.

Dialogul cu cetățenii români aflați la aeroport este menținut și de către reprezentanți ai companiei aeriene.

Aceștia au oferit alternative până la plecare spre România: cazare la hotel până la următoarea cursă aeriană disponibilă sau sprijin pentru identificarea unor alte rute de deplasare către ţară.

MAE anunţă că, prin misiunea diplomatică, menţine contactul cu cetăţenii români, precum şi cu compania aeriană şi cu autorităţile iordaniene competente, până la soluţionarea acestei situaţii şi întoarcerea cetăţenilor români în siguranţă în România.

MAE: Menținem contactul cu cetățenii români

„Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin intermediul Ambasadei României în Regatul Haşemit al Iordaniei, menține în atenție situația unui grup de 100 de cetățeni români rămași blocați, în data de 7 decembrie 2022, pe Aeroportul Internațional „Queen Alia” din Amman, pe fondul anulării unor zboruri spre România, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile.

Reprezentanții misiunii diplomatice au întreprins, în regim de urgență, demersuri pe lângă autoritățile iordaniene competente, precum și pe lângă agenția de turism care a organizat deplasarea și compania aeriană transportatoare din România, în vederea identificării unor soluții la situația creată.

Astfel, un reprezentant al Ambasadei României la Amman s-a deplasat la aeroport, imediat după semnalarea situației, pentru a discuta cu cetățenii români afectați și cu reprezentanții aeroportului și ai companiei de transport aerian, pentru a se asigura că cetățenilor români le sunt respectate drepturile de care beneficiază în astfel de situații și pentru a le acorda asistență consulară.

Potrivit datelor comunicate de Ambasada României în Regatul Haşemit al Iordaniei, dialogul cu cetățenii români aflați la aeroport este menținut și de către reprezentanți ai companiei aeriene. Aceștia au oferit, în numele companiei, alternative până la plecarea către România – cazare la hotel până la următoarea cursă aeriană disponibilă sau sprijin pentru identificarea unor alte rute de deplasare către țară. Cetățenii români vor comunica reprezentanților firmei de transport aerian decizia luată.

MAE, prin misiunea diplomatică română din Amman, menține contactul cu cetățenii români, precum și cu compania aeriană și cu autoritățile iordaniene competente, până la soluționarea acestei situații și întoarcerea cetățenilor români în siguranță în România”, transmite MAE.

Precizări TAROM

„Din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, o aeronavă a Companiei TAROM care efectua astăzi zborul RO 187 pe ruta București – Amman a aterizat pe Aeroportul din Larnaca, conform procedurilor standard în situații de vizibilitate scăzută.

Subliniem faptul că siguranța și securitatea pasagerilor și a echipajului nu au fost puse în pericol nicio clipă, iar aeronava a aterziat în condiţii de maximã siguranţã decolând spre destinația inițială – București imediat ce condițiile meteorologice au permis asta.

De asemenea, precizăm că în prezent pasagerilor zborului RO 188 pe ruta Amman-București li se asigură asistență la sol conform Regulamentului EC261/2004, aceștia urmând să fie rerutați sau cazați, după caz.

Compania TAROM depune toate eforturile și ia toate măsurile necesare pentru a minimaliza impactul pe care această situație l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectați.

Vă mulțumim pentru înțelegerea și încrederea acordate și reiterăm faptul că prioritatea Companiei TAROM este de a oferi pasagerilor săi călătorii sigure.”

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și