Timpul îndelungat petrecut la interior şi restricţiile impuse de autorităţi în ceea ce priveşte ieşitul în oraş şi călătoriile i-au determinat pe oamenii din toată lumea, inclusiv România, să adopte sau să cumpere un animal de companie, fie el câine, pisică, hamster sau altă vietate, conform ZF.
Pandemia de coronavirus a dus la o explozie a cererii pentru animalele de companie. Astfel, românii au cheltuit anul trecut peste 3 mld. lei pe hrană şi alte produse pentru prietenii necuvântători. Piaţa a crescut cu peste 23% în 2020 şi îşi menţine ritmul.
Oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un animal de companie, iar acest lucru s-a produs fie că pentru că aveau nevoie de companie, fie că aveau nevoie de o scuză în plus pentru a ieşi din casă.
Piaţa de hrană pentru animale de companie şi de alte produse adiacente a sărit anul trecut pentru prima dată pragul de 3 mld. lei, după un galop de circa 23% în pandemie, un an atipic în care oamenii au stat tot mai mult acasă şi au decis în număr mare să aibă un prieten necuvântător.
Această piaţă se afla deja pe un trend ascendent de mai mulţi ani, trend ce se va menţine şi în 2021, când vânzările totale – hrană şi alte bunuri – ar urma să sară de 3,6 mld. lei.
Mai exact, în perioada 2015-2021 vânzările de profil aproape se vor fi triplat.
Evoluţia bună vine şi în contextul în care în România moda animalelor de companie a apărut mai târziu, însă odată cu creşterea puterii de cumpărare şi cu călătoriile către Vest, numărul persoanelor care cumpără sau adoptă un animal a crescut.