Oare cum mai stă în „picioare” Podul Grant? Imagini șocante cu celebrul pasaj din București, intrat recent în reabilitare
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a publicat, miercuri, imagini cu Podul Grant, în care se poate vedea starea de degradare a acestei construcții, care este extrem de avansată. Edilul spune că în prezent se desfășoară lucrări de reabilitare a pasajului, iar din octombrie ar urma să înceapă lucrările la structura de rezistență (partea principală).
Municipalitatea a reluat din luna august lucrările de reabilitare a Podului Grant, care au fost întrerupte în anul 2020, primăria invocând atunci situația financiară grea.
Potrivit lui Nicușor Dan, acesta este stadiul lucrărilor la Podul Grant:
- Administrația Străzilor București a executat deja lucrări de decopertare, demontare și forare pentru consolidarea pilonilor la breteaua E, care asigură urcarea și coborârea de pe pasaj în Calea Griviței.
- În paralel, se fac lucrări pentru reparații la structura de rezistență a bretelei E, precum și pentru reabilitarea structurii rutiere.
- Pe pasajul principal și pe breteaua C – Calea Crângași – Pod Grant – Strada Turda, pe ambele sensuri, se fac lucrări pregătitoare pentru consolidarea pilonilor.
- începând de astăzi, se închide circulația pe breteaua A, ce asigură urcarea pe Podul Grant dinspre Calea Giulești, în direcția Bd. Constructorilor către str. Turda, astfel încât să demarăm lucrările de suprastructură și infrastructură pentru acest tronson.
- Circulația pe calea principală a podului și pe Calea Giulești nu va fi afectată de aceste restricții.
- Din luna octombrie, încep lucrările la structura de rezistență a podului, partea principală a acestuia.
Investiție de 65 de milioane de lei
Edilul Capitalei a publicat, miercuri, imagini în care se poate observa cât de degradat este Podul Grant.
Termenul de finalizare a lucrărilor la Podul Grant este 24 de luni, iar investiția este de 65 milioane lei.
Podul are o stare nesatisfăcătoare, potrivit unei expertize din anul 2017, care echivalează cu un risc seismic grad I.