Orașul în care fiecare locuitor are câte 31 de mașini
În Spania, taxele auto diferă de la o zonă la alta, pentru că acestea depind de administrația locală. Acesta este motivul pentru care anumite zone din țară sunt adevărate paradisuri fiscale pentru posesorii de mașini, în condițiile în care diferențele pot fi și de 158% între o regiune și alta.
Din acest motiv, un șofer din San Sebastian plătește cu 49% mai mult pentru taxa municipală pe mașină decât unul din Madrid, sau cu 158% mai mult decât un rezident în Tenerife.
Rozas de Puerto Real, locul în care fiecare locuitor are câte 31 de mașini
Când vine vorba despre impozitarea autovehiculelor de către autoritățile locale, studiul Associated European Motorists (AEA) spune că diferențele de cost ale acestei taxe pot ajunge la 900% comparativ cu cele mai scumpe primării.
Cel mai bun loc pentru posesorii de autoturisme este, de departe, Rozas de Puerto Real, unde s-au înregistrat un total de 28.679 de înmatriculări de autoturisme în 2021. Poate nu pare o cifră atât de mare, dar numărul de locuitori din localitate este de doar 577, ceea ce înseamnă că aici sunt înregistrate cele mai multe înmatriculări pe număr de locuitori din toată Spania: 31,23. Pe locurile următoare se află Colmenar de Arroyo și Patones.
În Colmenar de Arroyo s-au înregistrat 43.780 de înmatriculări în 2021 la o populație de 1.936 de locuitori, ceea ce duce la un raport de 19,88 mașini înmatriculate pentru un locuitor. În Patones, aflat pe al treilea loc în clasament, s-au înregistrat 12.619 înmatriculări, localitatea având 536 de rezidenți, rezultând o medie de 18,73 de înmatriculări pentru fiecare locuitor.
Taxa pentru vehicule în Madrid este între 20 și 224 de euro pe an
Costul taxei pentru vehiculele cu tracțiune mecanică în Rozas de Puerto Real variază între 3,16 și 28 de euro pe an. În Madrid, aceste cifre se situează între 20 și 224 de euro. Aceste din urmă valori sunt similare cu restul capitalelor de provincie ale Spaniei.
Taxa pentru vehiculele cu tracțiune mecanică a fost creată în Spania în urmă cu treizeci și patru de ani. Avea rolul de a înlocui taxa de circulație a vehiculelor și generează venituri anuale semnificative pentru trezoreriile locale. Taxa se plătește în funcție de mai multe caracteristici ale autoturismelor, motocicletelor și camioanelor, raportată la un tarif minim stabilit pentru întregul teritoriu spaniol, cu excepția Țării Bascilor și comunității Navarra.
Totuși, legea permite municipalităților să majoreze discreționar aceste taxe. Administrația locală poate percepe până la dublul cotei minime, situație întâlnită în 12 din cele 52 de capitale de provincie din Spania, potrivit raportului AEA.
Astfel, de exemplu, un vehicul de dimensiuni medii este taxat cu 34,08 euro la Consiliul Municipal Santa Cruz de Tenerife; la Madrid, 59; în Barcelona, 68,16; iar la San Sebastián, 87,93. Cu alte cuvinte, cu 158% mai scump în San Sebastián decât în Tenerife.
Printre cele mai scumpe municipalități spaniole citate de către AEA în raportul său, pe lângă San Sebastián, se află cele din Vitoria, Bilbao, San Sebastián, Tarragona, Barcelona, Lérida, Palma, Ciudad Real, Valladolid, Huelva și Granada.
Orașele care ar putea fi considerate „paradisuri fiscale” sunt Santa Cruz de Tenerife, Melilla, Ceuta, Zamora, Cáceres, Palencia, Jaén și Badajoz.
CITEȘTE ȘI: Dispozitivul de doar 150 de lei care te poate ajuta să-ți GĂSEȘTI mașina furată
Cea mai scumpă Dacia 1300 de pe OLX. Câți bani cere actualul proprietar pe mașina din 1980