Un alt obiectiv de interes pentru bucureșteni este și Pasajul Basarab, abandonat de autorități și nerecepționat vreodată, din cauza neînțelegerilor dintre Primăria Municipiului București(PMB) și constructor. Realitatea Plus a realizat un reportaj despre paragina în care se află unul dintre cele mai late poduri din Europa, aflat acum în stare avansată de deteriorare.
Pasajul Basarab este imaginea neputinței unei administrații publice care n-a reușit să ducă la bun sfârșit ceea ce a început ca investiție. Toți banii cheltuiți pe construcția acestuia au fost prăpădiți pe o ruină mâzgălită de graffiti și mâncată de rugină. Neînțelegerile dintre constructor și PMB au făcut ca lucrarea să nu fie niciodată recepționată, ba chiar să ajungă o ruină care stă să se prăbușească.
Actualul primar, Nicușor Dan, spune că există soluția ca această să fie recepționată, după 10 ani, însă necesită costuri de 130 milioane lei.
Ca să ajungem să putem să facem în sfârșit recepția, după mai bine de 10 ani, costurile sunt de vreo 130 de milioane de lei și avem discuții cu constructorul ca să evităm un litigiu și pare că ne îndreptăm către o soluție în care noi să plătim vreo 40-50 de milioane, ei să plătească restul, povestește actualul primar general, Nicușor Dan.
Trotuarul rulant de la gară este o altă paragină transformată în focar de infecție, pe lângă care trec zilnic sute de călători. După ce a fost vandalizat, au fost puse grilaje care să nu mai permiktă accesul.
El a fost parte din proiectul mare de la Podul Basarab, pentru că Podul Basarab nu s-a făcut recepție nici la Podul Basarab nici la el nefăcându-se recepție. Nu s-a făcut nici mentenanță și a rămas grija nimănui. Și e mai bine închis decât să fie vandalizat mai mult decât este stricat. Până în momentul ăsta, a mai adăugat primarul general.
Citește și: