Pasajul Europa Unită din Sectorul 4, ultimele pregătiri înainte de deschidere. Daniel Băluță, primar: „Podul este vital pentru traficul din București”

Publicat: 05/11/2023, 14:35

Pasajul Europa Unită din Sectorul 4 a dat testul rezistenței. Timp de două zile, pasajul suprateran, construit la intersecția dintre B-dul Alexandru Obregia, B-dul Metalurgiei și Șos. Turnu Măgurele, a trecut printr-o serie de verificări, menite să urmărească și să ofere informații despre comportamentul real al întregii suprastructuri, în vederea punerii în circulație, în condiții de maximă siguranță, anunță reprezentanții Primăriei Sector 4.

Pasajul Europa Unită din Sectorul 4 este la un pas de a fi dat în circulație.

Pasajul a fost testat, iar procedurile au fost coordonate de către specialiștii Universității Tehnice de Construcții București.

„Testele au fost realizate în două etape, și anume, încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic de încărcare. În ambele faze, s-a urmărit modul în care Pasajul Europa Unită se comportă la condițiile de trafic și cum răspunde la normele de siguranță în exploatare.  Astfel, primul test realizat a fost cel static, care a constat în dispunerea pe suprastructura podului a unui convoi de opt camioane, cu o greutate de câte 40 de tone fiecare, ce au fost amplasate în diverse zone ale pasajului, astfel încât să corespundă celor mai dificile și defavorabile situații de încărcare”, a transmis, duminică, Primăria Sectorului 4.

Vezi AICI imagini video cu testarea Pasajului Europa Unită

Totodată, potrivit sursei citate, în punctele de staționare ale camioanelor au fost montați senzori topografici de mare precizie, care au colectat datele, pe baza cărora, ulterior, cu ajutorul unor programe specifice de prelucrare a datelor geodezice, s-au făcut măsurătorile. Rezultatele testelor vor fi comunicate zilele următoare.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Momentul estimat al deschiderii pasajului  Europa unită este undeva la sfârșitul acestei luni”

„S-au efectuat testele dinamice, iar zilele trecute s-au efectuat testele statice, niște faze obligatorii pentru recepția acestei construcții, pentru că, vă garantez, că nu vom da drumul la această investiție fără să efectuăm toți pașii legali și, mai ales, fără să avem recepția. Momentul estimat al deschiderii pasajului este undeva la sfârșitul acestei luni, sperând ca până la data de 1 decembrie acest pasaj să poată fi funcțional. Aceasta este doar o piesă din puzzle-ul proiectat pentru inelul median. Am început deja activitățiile pentru al doilea pasaj, cel de peste Șoseaua Berceni, unde am finalizat exproprierile și am început organizarea în vederea devierii utilităților. O a treia piesă din acest puzzle este un alt pasaj subteran, ce va fi locat sub Șoseaua Olteniței și va face legătura cu pasajul Nicolae Grigorescu pe deoparte, și cu Calea Vitan de cealaltă parte, a acestei investiții. Toate acestea sunt vitale pentru traficul rutier din zona de Sud a Capitalei, o zonă care este în continuă expansiune pentru că, da, ceea ce ne-am propus în acești ani, ca Sectorul 4 să devină Capitala Capitalei, începe să devină realitate”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

În afara testelor statice, Pasajul Europa Unită a fost supus și testului dinamic, pentru care s-a folosit un singur vehicul, cu o greutate de 40 de tone, care a circulat pe pod, cu viteze constante diferite, respectiv de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h și 70 km/h.

„Mai mult, la aceste viteze de deplasare, camionul de probă a fost nevoit să treacă peste un prag artificial realizat, pentru producerea unui eventual șoc vertical asupra tablierului pasajului. Pentru realizarea măsurătorilor, s-au înregistrat așa numitele accelerații verticale ale podului, produse în timp real, pe toată durata deplasării camionului pe pasaj, în trei etape distincte: cea premergătoare șocului, în momentul șocului și după producerea acestuia, când se consideră că podul vibrează liber. Datele obținute vor fi prelucrate în cel mai scurt timp posibil”, se mai arată în comunicatul PS4.

Profesorul Ionuț Răcănel, specialist construcții: „Testele dinamice sunt ceva mai importante decât cele statice”

Testarea a fost coordonată de profesorul Ionuț Răcănel, directorul Departamentului de Rezistența Materialelor, Tuneluri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București.

„Obiectivul acestor încercări este acela de a compara parametrii reali care se obțin în teren la încercări cu ceea ce se obține pe modelele de calcul în faza de proiectare a oricărei structuri. Testele statice de vineri au constat în măsurarea unor deplasări de cale în secțiuni cheie ale structurii. Testele dinamice au drept scop măsurarea în regim dinamic a unor parametri care vor măsură accelerațiile verticale pe trei direcții, în secțiuni relevante ale structurii. Testele dinamice sunt ceva mai importante decât cele statice, pentru că ele sunt cele care indică răspunsul real al structurii”, a precizat Ionuț Răcănel.

Prezent la efectuarea testelor dinamice, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a subliniat importanța unor astfel de investiții.

„Astfel de proiecte, în opinia mea, reprezintă proiectele serioase de care Capitala României are nevoie. Vorbim despre dezvoltare integrată și este foarte important să înțelegem ce înseamnă acest lucru. Asta înseamnă să redai unei comunități toate mijloacele pentru creșterea nivelului de trai, obiectiv pe care cred că ar trebui să îl aibă fiecare administrație din România. Este absolut necesar ca proiecte de acest tip să fie realizate în tot orașul. Următorul pas, cu siguranță, că îl va reprezenta atragerea de locuri de muncă, aici aproape de locuințele oamenilor. Așa trebuie să se dezvolte astfel de proiecte, și ele trebuie date ca exemple de bune practici în alte zone”.

Pasajul Europa Unită costă 73 de milioane de lei

Acestea sunt cele mai importante elemente ale Pasajului Europe unită

  • Are o lungime de 653 de metri
  • Are o lățime de 14 metri
  • Suprastructura pasajului este de tip mixt oțel-beton
  • Pasajul a fost început în februarie 2022
  • Pilonii au o adâncime de 25 de metri
  • Va avea două benzi de circulație
  • Va avea sistem de iluminat de tip Vortex
  • A costat 73 de milioane de lei
  • Testat cu camioane de 40 de tone

Început în februarie 2022, noul pasaj suprateran din Sectorul 4 are o lungime totală de 653 metri, însemnând un pod și două rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luică, iar cealaltă dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat și construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din Capitală, pasajul are două benzi de circulație pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lățime de 15 metri.

Suprastructura pasajului, de tip mixt oțel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistență (două pile și două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundație câte opt piloni forați la o adâncime de 25 de metri și cu un diamentru de 1,5 metri.

Pasajul are un sistem de iluminat de tip Vortex.

Pasajul Europa Unită va costa 73 de milioane de lei.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Pe cine vede Crin Antonescu în turul 2 pentru președinție și cine va fi la...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu...
„Mașa, nu spune nimic despre atacul cu rachetă balistică”. Cum s-au dat de gol rușii...
Poliția, chemată la vila lui Silviu Prigoană! Totul la scurt timp după ce copiii lui...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
S-a vândut celebra banană lipită cu o bandă adezivă. Banalul fruct a fost cumpărat pentru...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Șoferii din România NU mai pot face ITP. Anunțul RAR venit azi, 21 noiembrie
Alimentul folosit zilnic, care se strică imediat. Cum îl salvăm. Trucuri ingenioase, testate
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!