PASAJUL UNIRII din București riscă să se prăbușească. Ce costuri implică repararea planșeului care îl susține
Ministerul Dezvoltării solicită ca Guvernul să aloce 760 de milioane de lei, bani care să îi permită Primăriei Sectorului 4 reabilitarea planșeului de beton care susține infrastructura din Piața Unirii din București.
Situația infrastructurii din zonă este precară, iar Pasajul Unirii riscă să se prăbușească. În acest caz, consecințele ar fi catastrofale.
Pentru a întâmpina o tragedie, Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică un proiect în acest sens, proiect care poate fi consultat AICI.
O expertiză realizată în 2022 de Primăria Sectorului 4 și citată în nota de fundamentare a proiectului de OUG a constatat în cazul planșeului ”o stare avansată de degradare … care poate avansa rapid”.
Ministerul Dezvoltării arată în nota de fundamentare că „se impun o serie de lucrări de intervenție pentru a evita un eventual colaps nedorit al structurii sau a unor părți din aceasta”.
Situația de la Piața Unirii, critică
Ministerul mai arată că e nevoie de asigurarea fondurilor de la bugetul de stat pentru că autoritățile publice locale nu pot suporta, de la bugetul local, valoarea investiției de 763.353.087.
„Menținerea situației actuale a planșeului Unirii expune populația la riscuri semnificative care afectează drepturile fundamentale la viață și la integritate fizică, garantate de Constituția României, fapt dovedit prin expertiza mai sus menționată, conform căreia degradările pot avansa rapid și pot genera colapsul total sau parțial al planșeului”, se mai arată în nota de fundamentare.
În martie 2021, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.
Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic grad I. Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.
În acest sens, vă invităm să citiți și:
Atenție, șoferi! Vehiculele care depășesc greutatea de 3,5 tone, INTERZISE în Piața Unirii