Patronatele din turism propun înființarea unei taxe în sumă fixă pentru pentru fiecare sejur sau fiecare zi de călătorie în străinătate pentru cetățenii români. Taxa ar fi destinată promovării României, adică a afacerilor proprietarilor și operatorilor de care fugi. Cu cât mai multe zile veți petrece în afara patriei, cu atât mai mult veți susține turismul românesc, zice Federația Patronatelor din Turismul Românesc.
Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) propune înființarea unei taxe în sumă fixă pentru fiecare sejur sau fiecare zi de călătorie în străinătate pentru cetățenii români.
FPTR susține înființarea Organizației de Management al Destinației la nivel național, cu scopul de a revoluționa și susține promovarea dinamică și sustenabilă a României.
“Această inițiativă are ca obiectiv ca, în următorii 4-5 ani, contribuția turismului la Produsul Intern Brut al țării să atingă procentul de 8-10%”, susține FPTR.
Astfel:
Un argument important în această discuție este exemplul Turciei, unde turismul contribuie cu 10% la PIB și unde cetățenii turci sunt supuși unei taxe fixe de 12 euro pentru fiecare călătorie în străinătate.
În aceste condiții, FPTR consideră că OMD-ul național, condus de profesioniști eficienți, cu un buget final de aproximativ 20-25 de milioane de euro, care include și contribuția statului pentru promovare turistică, poate juca un rol crucial în promovarea țării noastre, contribuind astfel la atingerea obiectivului nostru de a crește ponderea turismului la PIB-ul României la nivelul de 8-10% în următorii 4-5 ani”, a informat FPTR într-o informare remisă presei.
Ulterior, ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea, a precizat că nu s-a discutat deloc acest lucru.
„Aflu de la televiziunile de ştiri că ar exista o propunere din partea patronatelor din turism de instituire a unei taxe pentru cetăţenii români care aleg să-şi petreacă concediul în străinătate. Spun public că în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului NU s-a discutat o astfel de idee şi NU a fost vreodată găsită o astfel de soluţie pentru finanţarea imaginii României în exterior pentru atragerea turiştilor străini”, a scris ministrul pe Facebook.