Patru zile de lucru pe săptămână și REDUCEREA salariilor. O companie de renume din România, decizii de avarie înainte de a-și declara FALIMENTUL
CFR Marfă, compania de stat feroviară cu peste 3.200 de angajați care urmează să își declare falimentul în primăvara anului viitor, va introduce un program de lucru de 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariilor.
Mai exact, conducerea CFR Marfă a propus sindicatelor un program de lucru de 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariilor, din cauza rezultatelor din ce în ce mai proaste ale companiei feroviare de stat, scrie Club Feroviar, citat de stirileprotv.ro.
„Sunt doar 4-6 trenuri de cereale dinspre Ucraina de transportat lunar, iar transportul de cărbune este și acesta afectat”, a spus Iulică Măntescu, lider al Federației Sindicatelor Mecanicilor de Locomotivă, potrivit sursei citate.
În primul semestru al anului 2024, CFR Marfă a avut o cifră de afaceri netă de 357.894.165 de lei, în creștere față de nivelul consemnat în aceeași perioadă a anului trecut, de 355.976.208 lei.
Veniturile din exploatare au crescut de la 397.393.620 de lei în primele șase luni din anul 2023 la 432.937.586 de lei în aceeași perioadă a anului în curs. Numai că majorarea cheltuielilor de exploatare a crescut mai mult, de la 491.053.373 de lei la 575.251.450 de lei.
CFR Marfă avea datorii de aproape 4,6 miliarde de lei în 2023
Noua companie strategică, Carpatica Feroviar România va prelua toate serviciile fostei societăți. Activitatea Carpatica România va fi în patru industrii – industria de apărare naţională, industria petrolieră, de cereale şi cărbuni – această companie fiind strategică, după ce a obţinut aviz CSAT şi s-a înfiinţat conform Hotărârii de Guvern aprobată de Executiv, potrivit Agerpres.
Compania de stat a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 778.553.283 lei și pierderi de 231.136.331, precum și datorii totale de 4.595.428.838 lei.
CFR Marfă își va declara falimentul în primăvara anului 2025, imediat după înființarea noii companii feroviare Carpatica Feroviar România, care va cumpăra de la CFR Marfă mijloacele fixe și asset-urile necesare desfășurării activității.
”Carpatica Feroviar este soluţia statului român de a garanta în faţa Comisiei Europene că avem o companie care să deservească şi pe timp de pace, în condiţii de profit, şi pe timp de criză, atât geopolitică, cât şi economică, interesele statului român de a ne garanta că vom avea în permanenţă material rulant care să preia volumele necesare asigurării funcţionalităţii sale”, a declarat Daniel Apostolache, directorul general CFR Marfă.
”Carpatica Feroviar S.A – Societate comercială de interes strategic”
Amintim faptul că Executivul a aprobat, în luna iunie, capitalizarea Carpatica Feroviar S.A. cu 125.000 de lei, „societate comercială de interes strategic”, care înlocuiește falimentara CFR Marfă.
”Printr-o Hotărâre de guvern s-a alocat suma de 125.000 de lei din fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului, care va suplimenta bugetul Ministerului Transporturilor pentru a asigura capitalizarea iniţială ca primă etapă a înfiinţării societăţii comerciale de interes strategic cu capital de stat Carpatica Feroviar S.A.
Înfiinţarea Carpatica Feroviar S.A. se va realiza în conformitate cu prevederile tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene şi a legislaţiei concurenţiale de la nivel european şi naţional. Activitatea va veni în completarea cerinţelor pieţei de transport feroviar din ţară şi legăturile internaţionale de transport feroviar”, a declarat Mihai Constantin, purtător de cuvânt, al Guvernului, la vremea respectivă.