Pe ce linie vor circula noile tramvaie Imperio cumpărate de Primăria Capitalei + Culisele mega-scandalului PMB – Astra Arad
Noile tramvaie Imperio, deocamdată un prim lot de 15 bucăți, vor circula în Capitală de sâmbătă, 10 decembrie, pe linia 41 și vin la „pachet” cu tot cu controlori.
Potrivit STB, fiecare tramvai va avea un controlor care să prevină actele de vandalism.
Linia de tramvai 41, prioritatea STB
Până la ieșirea noilor tramvaie pe traseu, STB s-a ocupat de instruirea vatmanilor și, de asemenea, de redistribuirea parcului de vehicule astfel încât, de la anul, linia 41 să aibă integral tramvaie cu accesibilitate sporită.
Totodată, ca măsură de prevenire a actelor de vandalismn și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil și cu partea de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile, informează compania. „Odată cu venirea acestor tramvaie, ne dorim să oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun comun”, a declarat Adrian Criț, Director General STB SA.
STB SA spune că achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere:
- Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC;
- Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon;
- Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit;
- Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces;
- Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant;
- Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra;
- Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale;
- Reducerea timpilor de parcurs și cresterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune;
- Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului.
Astra Arad a livrat tramvaie cu motor mai mic
Dacă la nivel declarativ azi curge lapte și miere, nu mai departe de luna noiembrie între PMB-STB și Astra Arad era război în toată regula. După cum Gândul a dezvăluit ÎN EXCLUSIVITATE (citește AICI), Comisia specială din Primăria Capitalei a refuzat să semneze recepția tramvaielor care stăteau din vară în depourile STB pentru că Astra Arad a livrat motoare cu capacitate mai mică decât cea prevăzută în caietul de sarcini! Practic, în loc de motoare cu capacitate de 120 kW, tramvaiele livrate către București au o capacitate de 100 kW.
Scandalul a fost unul uriaș și alimentat inclusiv de patronul Astra Arad, Valer Blidar, care a amenințat cu procese. Mai mult, atenție, omul de afaceri oferise pe finalul lui noiembrie și un ultimatum Primăriei Capitalei – „domnule, dacă nu circulă la 1 Decembrie, noi nu mai livrăm și ne judecăm!”.
Citește mai multe despre subiectul achiziționării tramvaielor de la Astra Arad în următoarele articole: