Prima pagină » Actualitate » Pensia pe care o vor primi românii care au lucrat și în străinătate. Ce documente sunt necesare

Pensia pe care o vor primi românii care au lucrat și în străinătate. Ce documente sunt necesare

Pensia pe care o vor primi românii care au lucrat și în străinătate. Ce documente sunt necesare

Mii români au lucrat și lucrează în străinătate, însă, mulți dintre aceștia au ajuns, deja, la vârsta pensionării. Ce se va întâmpla cu cei care au lucrat în afara granițelor României și nu au cotizat la sistemul public de pensii din țară?

Potrivit legii, românii care au lucrat în străinătate vor putea beneficia de o pensie comunitară.

Pensia pe care o vor primi românii care au lucrat și în străinătate. Ce documente sunt necesare

Așadar, potrivit datelor prezentate de Casa Națională de Pensii Publice, dacă domiciliaţi pe teritoriul unui alt stat membru trebuie să depuneţi cererea de pensie la instituţia de asigurări sociale de la locul de domiciliu, care va face toate demersurile către instituţia competentă din România, nefiind necesară deplasarea dvs. în România, în acest scop.

În perioada în care lucraţi în mod legal pe teritoriul altui stat membru, nu este necesar să rămâneţi asigurat în sistemul public de pensii din România prin încheierea unui contract de asigurare facultativă cu casa teritorială de pensii de la locul de domiciliu sau de reşedinţă, având în vedere principiul totalizării perioadelor de asigurare la acordarea drepturilor de pensie.

Pentru stabilirea drepturilor de pensie pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată partială, de invaliditate și de urmas, persoana indreptatită se adresează unei singure instituții, cererea astfel depusă fiind valabilă pentru toate instituțiile la legislația cărora persoana respectivă a fost supusă.

Cererile se depun la instituţia de la locul de reşedinţă astfel:

– dacă solicitantul locuiește pe teritoriul unui stat membru cererea se depune la institutia din statul respectiv;

– dacă solicitantul are domiciliul in România, cererea se depune la casa teritorială de pensii de care aparține cu domiciliul.

Instituţia de asigurări sociale din statul de domiciliu va transmite în celelalte state documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de pensie; comunicarea între instituţii este asigurată prin intermediul formularelor de legătură.

Regulamentele vizează cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spațiului Economic European: Austria; Belgia; Bulgaria; Cehia; Cipru; Danemarca; Estonia; Finlanda; Franta ; Germania; Grecia; Irlanda; Italia; Letonia; Lituania; Luxemburg; Malta; Marea Britanie; Olanda; Polonia; Portugalia; Romania; Slovacia; Slovenia; Spania; Suedia; Ungaria; Islanda; Norvegia; Liechstenstein; Elveţia.

 

 

 

Elena Popescu iubește jurnalismul încă din adolescență, atunci când și-a descoperit pasiunea pentru scriitură. Primul job a fost la numai 21 de ani, când lucra ca reporter pentru un ziar săptămânal. ... vezi toate articolele

Citește și