Cum a rămas un pensionar fără ECONOMIILE de o viață, după ce o companie de energie i-a retras banii din cont: „Nu mai puteam dormi noaptea”
Un pensionar din Marea Britanie a rămas fără economiile de o viață, după ce o companie de energie i-a retras banii din cont. Culmea este că bărbatul nici măcar nu avea un contract semnat cu firma respectivă.
British Gas. un furnizor de servicii de energie din Regatul Unit, a retras peste 3.300 de lire sterline din contul bancar al unui pensionar, pe o perioadă de doi ani, cu toate că acesta nici măcar nu i-a fost vreodată client.
Lawrence Cannon, în vârstă de 67 de ani, a observat plățile eronate abia în noiembrie anul trecut.
„Nu fac plăți online și, ca să fiu sincer, nu mă uit niciodată atent la extrasul de cont”, a declarat Cannon, pentru The Mirror.
Abia când a verificat un extras de cont și a văzut o plată de 215 de lire sterline către British Gas a intrat la bănuieli.
„Am văzut că scria «British Gas» și apoi deasupra «Ovo», firma de energie la care sunt, de fapt, client”, a declarat bărbatul.
„Nu mai puteam dormi noaptea”
După ce a verificat, a observat că plățile către British Gas au început în noiembrie 2021 și au variat de la 29 de lire sterline pe lună la 215 de lire sterline. Imediat, pensionarul britanic a sunat gigantul energetic și a avut o conversație lungă cu un agent care a spus că va investiga.
Apoi, nu a mai primit niciun semn din partea companiei, motiv pentru care a încercat să sune din nou, dar i s-a cerut un număr de client. „Nu le-am putut oferi unul pentru că nu eram client”, a adăugat el.
Aflat în imposibilitatea de a o rezolva problema, Cannon a contactat publicația Daily Mirror. Abia apoi, British Gas i-a rambursat lui Cannon toată suma de 3.344 de lire sterline, încasată în mod eronat.
„Începeam să intru în panică și să nu mai pot dormi noaptea”, a spus pensionarul de 67 de ani.
British Gas a urmărit problema până la transferul de conturi de la People’s Energy, un mic furnizor care s-a prăbușit în 2021 și ai cărui clienți i-a preluat. Se spune că li s-a dat cumva contul bancar al domnului Cannon în loc de un alt client care fusese la People’s Energy.
Compania din energie a investigat problema și a realizat că totul a început în 2021, când un alt furnizor de energie a dat faliment, iar toți clienții au fost preluați de British Gas. Contul bancar al lui Lawrence a fost preluat accidental în baza de date, în loc de cel al unui alt client.