Prima pagină » Actualitate » Peste 160.000 de salariați din învățământ au semnat o petiție, „cadou de Moș Nicolae”, depusă la Guvern. Sindicatele cer majorarea salariilor în educație de la 1 ianuarie

Peste 160.000 de salariați din învățământ au semnat o petiție, „cadou de Moș Nicolae”, depusă la Guvern. Sindicatele cer majorarea salariilor în educație de la 1 ianuarie

Peste 160.000 de salariați din învățământ au semnat o petiție, „cadou de Moș Nicolae”, depusă la Guvern. Sindicatele cer majorarea salariilor în educație de la 1 ianuarie

Sindicaliștii din învățământ sunt nemulțumiți de nivelul de salarizare din sistem, situat în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare. Aceștia au depus luni la guvern petiții semnate de peste 160.000 de salariați.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater” au depus luni la Guvern petiții semnate de 163.813 salariați din învățământ, anunță edupedu.ro.

Prin aceste semnături salariații își exprimă nemulțumirile față de nivelul de salarizare din sistem, situat în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare.

„Aceste petiții sunt cadoul de Moș Nicolae din partea angajaților din învățământ pentru Guvernul României. Am ales această zi pentru a trage un semnal de alarmă față de salarizarea nemotivantă, care a generat exodul personalului calificat și a condus la îmbătrânirea corpului profesoral, transformând cariera didactică într-una neatractivă pentru tinerii cu vocație”, arată sindicaliștii.

Aceștia cer majorarea salariilor în cel mai scurt timp și aplicarea integrală a Legii-cadru nr. 153/2017 pentru toți angajații din învățământ, începând cu data de 1 ianuarie 2022 și solicită ca, la stabilirea grilelor de salarizare pentru personalul din învățământ, principiul de bază să fie acela că salariul profesorului debutant trebuie să reprezinte o pătrime din indemnizația Președintelui României.

Sindicaliștii mai arată că, în același timp, sunt imperios necesare:

  •  alocarea a minim 6% din PIB pentru sistemul educațional și minim 1% pentru cercetare, în conformitate cu prevederile art. 8 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • plata orelor suplimentare, pentru munca prestată de personalul didactic auxiliar și nedidactic peste timpul normal de muncă (în condițiile în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător este imposibilă);
  •  plata integrală și la termen a tranșelor din diferențele salariale stabilite prin hotărâri judecătorești în favoarea salariaților din învățământ, conform prevederilor legale aplicabile în materie – în acest sens se impune alocarea fondurilor pentru plata atât a tranșelor restante, cât și a celor aferente anului 2022;
  •  finalizarea punerii în aplicare a Legii nr. 85/2016 privind plata diferenţelor salariale cuvenite personalului didactic din învăţământul de stat pentru perioada octombrie 2008-13 mai 2011;
  •  decontarea integrală a cheltuielilor de navetă pentru personalul din învățământ, potrivit legislației în vigoare;
  •  suplimentarea numărului de posturi didactice auxiliare și nedidactice, astfel încât unitățile de învățământ să își desfășoare activitatea în condiții cât mai bune;
  •  calcularea costurilor reale per student echivalent și creșterea graduală a
    finanțării învățământului superior pe baza acestui criteriu, astfel încât, până în anul 2024, să fie atins acest obiectiv; în acest sens, se impune creșterea cu 20% a costului per student echivalent în anul 2022 față de anul 2021.

Cele trei federații sindicale consideră că este momentul ca educația să fie în mod real o prioritate pentru întreaga clasă politică, iar această prioritate să fie reflectată, în primul rând, de procentul din PIB alocat învățământului prin Legea bugetului de stat pe anul 2022.

Petiția integrală poate fi consultată aici.

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele