Peste 2.000 de elevi au decis să nu se mai prezinte la prima probă a Bacalaureatului. Dintre cei care s-au prezentat, 34 au fost dați afară din examen
This browser does not support the video element.
Peste 2.000 de candidați au lipsit la prima probă scrisă a examenului de Bacalaureat, iar 34 au fost eliminați pentru că au fost prinși copiind.
La Târgu Jiu, un candidat este considerat vinovat pentru că subiectele de la limba română au apărut în mediul online la scurt timp după începerea probei, iar la Craiova, un elev a susținut examenul cu un polițist lângă el, după ce și-a bătut o colegă.
Astăzi s-a desfășurat și cea de-a doua probă, cea obligatorie a profilului, la matematică sau la istorie.
Elevii au la dispoziție trei ore pentru a redacta subiectele și pentru a se asigura că vor lua o notă cât mai bună pentru a-și putea continua mai departe planurile de admitere la facultate.
Rămâne de văzut dacă s-au pregătit mai bine decât la simulare. La simulare, trei elevi din zece nu au reușit să ia nota minimă pentru a fi declarați promovați.
Este obligatoriu ca un candidat să obțină cel puțin nota cinci la fiecare probă, dar media celor trei probe trebuie să fie minimum șase, pentru ca ei să promoveze examenul de Bacalaureat.
Dacă nu sunt îndeplinite toate aceste condiții, elevii mai au o șansă la Bacalaureatul de toamnă. La fel și în cazul celor care ratează o probă. De exemplu, peste 2.000 de elevi nu s-au prezentat luni la prima probă, cea la Limba și Literatura Română.
Chiar dacă se prezintă la următoarele două probe, ei tot vor fi nevoiți să susțină proba la Limba Română în toamnă, pentru a fi declarați admiși.
Aproximativ 60.000 de elevi nu au mai ajuns să susțină examenul de Bacalaureat
Prezența la Bacalaureat a tot scăzut, an de an, în ultimii 12 ani. Scăderea este una importantă, de 30%, astfel că un elev din trei s-a pierdut pe drum până la examenul maturității.
Profesorul Marcel Bartic a încercat să facă o analiză a acestei probleme la Digi24.
Acesta spune că una dintre cele mai mari probleme este abandonul școlar, care ține de multe ori și de mentalitatea din școli.
„Abandonul școlar este una din probleme sistemice ale școlii românești, nu e vorba doar de politicile publice, ci de mentalitatea din școli. Acum câteva luni, ministerul a trimis un set de măsuri pe care profesorii să le pună în aplicare ca să reducă acest procentaj. Măsurile sunt însă încărcate de formalism – organizarea de cercuri pedagogice, asistență la oră – dar aceste măsuri fac parte din fișa postului, nu trebuie să constați că ai 60.000 de copii mai puțini la Bac și apoi să recomanzi asistență la ore. Asta trebuia făcut de demult”, spune acesta.
Din nefericire, numărul elevilor care nu ajung să dea acest examen a crescut cu 20% în doar un an, spune el. Citește mai mult…