Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunță că se confruntă cu o serie de disfuncționalități în ceea ce privește funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS)
Instituția susține că a efectuat o analiză internă privind problemele cu care se confruntă Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), acela care permite, printre altele, interogarea calității de asigurat.
Începând cu data de 6 martie 2023, conducerea CNAS a solicitat dezvoltatorilor de soft, în baza contractelor de mentenanță încheiate cu aceștia, remedierea de urgenţă a problemelor care au condus la aceste disfuncţionalităţi, informează CNAS.
Instituția recomandă ca, până la rezolvarea problemelor, furnizorii de servicii medicale să verifice calitatea de asigurat în aplicațiile proprii şi nu in platforma informatică publică.
SIUI este de mulți ani un sistem informatic subdimensionat, construit la nivelul anului 2008. Creșterea exponențială a volumului de date medicale procesate, mai ales în prima parte a lunii când furnizorii de servicii medicale transmit raportările lunare, sunt cauze care conduc la disfuncționalități ale sistemului, așa cum se întâmplă și în aceste zile. CNAS a făcut toate demersurile necesare pentru accesarea finanțării europene necesare pentru redimensionarea sistemului și îmbunătățirea funcţionării aplicațiilor sale.
Pana la implementarea proiectelor de redimensionare și retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi lărgit astfel încât să putem îmbunătăți timpii de operare la nivelul utilizatorilor finali.
Conform prevederilor legale recomandăm furnizorilor de servicii medicale ca, până la remedierea disfuncționalităților, să înregistreze serviciile prestate în modul off-line”, transmite CNAS.