PNL a cheltuit două milioane de euro din bani publici pentru publicitatea stradală, ce promovează cartea lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”, arată o investigație a site-ului Snoop.ro.
Partidul Național Liberal a recunoscut că publicitatea cărții lui Nicolae Ciucă costă 510.000 de euro pe lună, sumă ce include chiria expunerii publicitare, TVA și taxele locale. Deși legislația din România a interzis, în 2015 publicitatea electorală outdoor, PNL și-a păstrat panourile publicitare în perioada 10 mai – 9 iunie 2024. În locul unui mesaj electoral, PNL a promovat cartea publicată de Nicolae Ciucă, cu imaginea politicianului pe copertă.
Sunt deja trei luni de când a fost demarată campania și va mai continua până în perioada noiembrie-decembrie, când vor avea loc alegerile prezidențiale.
Există 400 de panouri de outdoor cu imaginea lui Nicolae Ciucă, prezente în punctele cheie din România. Potrivit informațiilor oficiale ale Partidului Național Liberal, imaginea lui Ciucă se reflectă în 762 de afișaje, informează site-ul nonprofit Snoop.ro.
În perioada 15 mai – 15 iunie, interval ce s-a suprapus, în mod convenabil, cu cea electorală, prețul aferent promovării cărții liderului PNL a fost de 510.000 de euro, reprezentând chiria, TVA și taxe locale, susține PNL. Liberalii au menționat că au mai achitat o singură tranșă de 450.000 de euro, la începutul campaniei, pentru producerea panourilor cu volumului lui Ciucă și pentru montarea lor.
La finalul a patru luni de când a fost demarată campania publicitară pentru promovarea cărții lui Ciucă, suma ajunge la 2 milioane de euro, iar până la finalul anului, în perioada prezidențialelor, suma va depăși 4 milioane de euro. Partidul Național Liberal a recunoscut că marketingul pentru cartea lui Nicolae Ciucă a fost finanțat din bani publici, informează sursa citată.
Cu privire la această situație, Nicolae Ciucă, lider PNL, a declarat: „Nu am nimic de ascuns”, noteză Snoop.ro.
PNL a oferit site-ului Snoop.ro date oficiale referitoare la sumele cheltuite pentru campania de marketing a cărții lui Ciucă.
Rareș Bogdan a declarat, cu privire la faptul că PNL a cheltuit, până la acest moment 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă următoarele:
„Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la Cățeluș cu părul creț și Capra cu trei iezi, unii vor mai pune, în sfârșit, mâna pe o carte”, a declarat acesta.
„Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a spus Rareș Bogdan. El a spus că „panourile le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva”, a mai adăugat Rareș Bogdan.
Unele Birouri Electorale Județene au considerat că promovarea outdoor a cărții lui Nicolae Ciucă e ilegală, în timp ce altele au considerat că e legală, arată monitorizarea situațiilor din județe, potrivit Snoop.
În județul Timiș, de pildă, panourile publicitare ale lui Nicolae Ciucă ce promovau cartea „Un ostaș în slujba țării” au fost date jos după doar câteva zile. În Sălaj, au fost declarate ilegale, în campanie, dar au fost lăsate. În Cluj, au fost coborâte. În Călărași, au fost apreciate drept legale.
CITEȘTE ȘI:
Marcel CIOLACU nu este nerăbdător să citească memoriile lui Ciucă: La PENSIE, om vedea ce-om face
Marcel Ciolacu, IRONIE la adresa lui Ciucă: E o competiție de scris CĂRȚI. Nu particip la ea