Prima pagină » Actualitate » Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric din municipiul maramureșean Sighetu Marmației urmează să intre reparații în urma deteriorărilor suferite odată cu izbucnirea războiului din Ucraina. Conceput, inițial, pentru traficul pietonal, podul din lemn s-a înclinat din cauza traficului intens cu autovehicule.

Traficul cu vehicule a crescut considerabil peste podul din lemn de la Sighetu Marmației, odată cu invazia rusă din Ucraina. Problema majoră o reprezintă faptul că multe dintre ele depășesc 3,5 tone – limită maximă acceptată după ce podul a fost dat în folosință.

În urma unei expertize solicitate în luna aprilie, a rezultat faptul că podul se deteriorează, fiind înclinat cu câțiva centimetri. Primarul municipiului Sighetu Marmației, Vasile Moldovan, a afirmat că existau „semne (n.r – că se deteriorează podul) și erau mai multe sesizări de la Poliția de Frontieră, de la Biroul Vamal Sighet, inclusiv de la Inspectoratul Teritorial în Construcții, care a făcut o vizită la pod”.

Edilul susține că, în primă fază, podul a fost conceput doar pentru traficul pietonal, însă s-a aprobat și traficul mașinilor de până la 3,5 tone, imediat după ce a fost dat în folosință, în 2007. Decizia a fost luată în contextul în care acela este singurul punct de trecere al frontierei cu Ucraina, pe o rază de aproximativ 200 de kilometri.

Deși podul s-a înclinat și calea de rulare pentru pietoni este deteriorată și nu se mai poate folosi, primarul susține că nu reprezintă un pericol pentru pieteni, în acest moment. „Nu este în momentul ăsta un pericol pentru pietoni, dar trebuie să decidem dacă menținem traficul auto sau nu. Calea de rulare pentru pietoni nu se folosește de câțiva ani, pentru că e deteriorată. Calea de rulare pentru mașini a fost reabilitată în 2019, dar se pare că nu rezistă”, a precizat primarul.

Potrivit edilului, suma necesară pentru reabilitarea podului este de 25 de milioane de lei, în contexul în care tiranții care susțin podul s-au slăbit și au lăsat podul să se încline. „Sunt trei tipuri de cheltuieli pe care le-a prevăzut proiectantul. Cea mai mare sumă, 13 milioane de lei sunt la pragul de fund, care n-ar fi o cheltuială foarte urgentă. Calea de rulare e urgență și consolidarea acelor tiranți sau reglarea lor e undeva la 12 milioane de lei”, a menționat Vasile Moldovan.

De asemenea, în acest proiect se mai află încă un pod, a cărui construcție presupune o investiție de 35 de milioane de euro. „La cele 25 de milioane de lei cheltuite pentru reabilitare, garanția e de 10 ani. Făcând comparație cu noul pod peste Tisa care a fost început – proiectarea tehnică și execuția – costă 35 de milioane de euro, iar reabilitarea ar fi 5 milioane de euro”, a explicat primarul.

Vasile Moldovan a specificat că doar un singur pod construit cu această structură mai este cunoscut, undeva în Turcia. „Nu se mai construiesc astfel de poduri. Atunci a fost ambiția cuiva să construiască un pod istoric”, a spus el.

De la izbucnirea războiului din Ucraina, aproximativ 90.000 de autovehicule și în jur de 500.000 de pietoni au tranzitat podul. În plus, traficul a fost aglomerat și cu multe mașini care transportau ajutoare pentru țara vecină, tonajul fiind mai puțin verificat, informează adevarul.ro.

Primarul susține că banii pentru reparații ar putea veni din fondul de rezervă al Guvernului, deoarece primăria nu poate suporta o asemenea cheltuială din fonduri proprii.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Momentul în care s-a născut Iisus: chiar a fost o „noapte de vis”? Un reputat istoric descrie vremurile tulburi ale Mântuitorului
Cancan.ro
Ce pensie are Cornel Dinu. Câți bani încasează de la statul român, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Rusia respinge planul de pace în 20 de puncte al lui Zelenski și vine cu propriile propuneri. Ce vrea Moscova (Bloomberg)
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Ce se întâmplă doctore
Cum arată acum Catrinel Sandu, prima „bebelușă” de la Cronica Cârcotașilor. Era una dintre cele mai dorite femei din România
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cele mai iubite băuturi de Crăciun afectează sănătatea oaselor