Prima pagină » Actualitate » Podul Prieteniei se închide alternativ, pe câte un sens, din cauza unor noi RESTRICȚII de circulație

Podul Prieteniei se închide alternativ, pe câte un sens, din cauza unor noi RESTRICȚII de circulație

Podul Prieteniei se închide alternativ, pe câte un sens, din cauza unor noi RESTRICȚII de circulație

Podul Prieteniei, care leagă România de Bulgaria, se închide alternativ, pe câte un sens, din cauza unor noi restricții de circulație.

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), restricțiile sunt impuse pentru reparații la rosturile de dilatație de tip pieptene de la pilele P19 ale podului.

Restricțiile de circulație sunt valabile în perioada 25 martie 2025, ora 09:00 – 26 martie 2025.

Traficul rutier pe Podul Giurgiu-Ruse va fi închis etapizat, pe câte un sens de deplasare. În acest timp:

  • Circulația se va desfășura alternativ, pe banda de circulație rămasă liberă;
  • Pe timpul zilei, traficul va fi dirijat cu piloți de circulație;
  • Pe timpul nopții, șoferii vor fi ghidați cu ajutorul indicatoarelor rutiere.

Care sunt rutele ocolitoare Pentru cei care doresc să evite Podul Prieteniei în perioada restricțiilor, există mai multe variante de traversare a frontierei:

  • Călărași – Silistra: rutier (autoturisme) și bac (transport marfă)
  • Ostrov – Silistra: rutier (autoturisme și transport persoane – autocare)
  • Negru Vodă – Kardam: rutier
  • Vama Veche – Durankulak: rutier
  • Calafat – Vidin: rutier
  • Zimnicea – Svishtov: bac
  • Turnu Măgurele – Nicopole: bac
  • Bechet – Oreahovo: bac
  • Lipnița – Kainardja: rutier (până la ora 20.00, pentru vehicule de maximum 3,5 tone)
  • Dobromir – Krushari: rutier (până la ora 20.00, pentru vehicule de maximum 3,5 tone)

Tronsonul de pe teritoriul bulgar al Podului Prieteniei, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1,057 kilometri. De la punerea sa în funcţiune, acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic au fost înlocuite în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, montarea de panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere şi marcaje etc.

Proiectul de reparaţii capitale a fost contractat de Danube Bridge Public Limited Liability Company. Costul contractului este de 44.877.228,68 leva, inclusiv TVA. Conform contractului, lucrările de construcţii trebuie finalizate în 730 de zile.

CITEȘTE ȘI:

România a intrat în SCHENGEN deplin/Primii români care au trecut granița au fotografiat vămile pustii

ALERTĂ: Rusia a pus ținta pe România, în cazul unui război cu NATO! Ce zone sunt vizate de posibile lovituri nucleare

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Oana Zvobodă a debutat în presă la televiziunea PrimaTV, în anul 2017. Între 2017 și 2020 a fost reporter la PrimaTV, unde ... vezi toate articolele

Citește și