Poliția Română avertizează cu privire la o formă de înșelăciune în care atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP pentru a-și „masca” numărul real de telefon.
Astfel, în țara noastră a existat o tentativă de fraudă în care atacatorii au utilizat identitatea Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), pentru a induce în eroare victimele și a le determina să ofere informații personale sau financiare.
„Tehnologia VoIP sau Voice over Internet Protocol este o metodă prin care pot fi efectuate apeluri telefonice folosind internetul în locul liniilor telefonice tradiționale. VoIP este ca o conversație telefonică, dar, în loc să vorbiți prin cablurile telefonice, vocea este transformată în date digitale care se transmit prin internet”, a precizat, marți, într-un comunicat, Poliția Română.
În esență, VoIP transformă apelurile într-un tip de date, la fel ca orice altceva care se poate trimite sau primi online, ceea ce face posibilă comunicarea oriunde există o conexiune la internet, potrivit Antena 3.
Prin tehnologia VoIP, ,,mascarea” numărului de telefon este adesea realizată prin utilizarea unui serviciu care permite modificarea informațiilor de identificare a apelantului (CLI). Acest proces este cunoscut și sub numele de ”CLI spoofing”.
Această practică poate fi exploatată în scopuri frauduloase, de aceea este important să rămâneți vigilenți și să verificați autenticitatea apelurilor suspecte, mai transmit poliţiştii.
Pentru a vă proteja împotriva acestui tip de spoofing, Poliția Română vă recomandă să fiți prudenți și, dacă primiți un apel neașteptat de la o instituție, este bine să fiți precauți.
Verificați informațiile din mai multe surse și încercați să verificați autenticitatea apelului, printr-un canal de comunicare separat.
În urma unui apel telefonic, nu oferiți date personale sau financiare și nu furnizați niciodată informații sensibile, cum ar fi datele de autentificare sau informații bancare,
Dacă aveți îndoieli, contactați direct instituția, folosind informațiile de contact oficiale!