Deputatul USR PLUS, Filip Havarneanu a iniția un proiect de lege ce ar permite șoferilor ce utilizează platforme de transport alternativ de persoane, precum Uber sau Bolt să circule pe banda specială destinată transportului public. De asemenea, proiectul legislativ ar permite modificarea capacității taxiurilor de la cinci la maximum nouă persoane.
„Zilele trecute am depus în Parlamentul României un nou proiect legislativ menit să acorde facilități de circulație șoferilor care lucrează pentru companiile de ride sharing în genul Uber și Bolt. Prin inițiativa pe care o semnez și care este susținută de mai mulți colegi USRPLUS, am solicitat ca autoturismele care efectuează transportul alternativ, respectiv prin intermediul unor platforme precum Uber sau Bolt, să poată utiliza banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor”, se arată în postarea făcută pe Facebook de deputatul Filip Havarneanu.
Filip Havarneanu spune că proiectul legislativ vine în sprijinul cetățenilor pentru că ar duce la fluidizarea traficului și la încurajarea folosirii mijloacelor de transport.
„În momentul de față, de această posibilitate beneficiază doar conducătorii auto care transportă persoane în regim de taxi și cred că prin folosirea benzilor de circulație pe care administrațiile locale le-au pus la dispoziție autobuzelor sau troleibuzelor, am putea preveni aglomerația sau ambuteiajele și, desigur, putem lua în calcul, mai puțină tensiune în trafic, determinată de blocaje și presiunea timpului.
Pe de altă parte, eliminăm discriminarea care există între șoferii clasici de taxi și cei la Uber sau Bolt, întrucât ei practică, în definitiv, același tip de serviciu. Contribuim de asemenea și la creșterea mobilității urbane, avem nevoie de decongestionarea benzilor de circulație, nu doar pentru ca toți clienții care solicită transport să ajungă mai repede la destinație, ci și pentru a reduce stresul tuturor din traficul de zi cu zi”, transmite deputatul USR PLUS.
„Tot zilele trecute am depus un alt proiect de lege în care am solicitat taxiuri cu capacitate mai mare, inițiativa vizând modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Dorim să redefinim taxiul ca autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum 9 locuri, în loc de 5. Găsesc justificat acest proiect pentru că, deseori, apar grupuri mai mari de patru persoane care au nevoie să utilizeze simultan un taxi, poate de la serviciu, poate de la aeroport, iar taximetriștii, în prezent, nu pot lua mai mult de patru persoane în mașină, pentru că ar încălca normele legale în vigoare care îi limitează”, transmite el.