Durata contractului de proiectare și execuție este de 27 de luni, dintre care primele trei sunt dedicate proiectării
„Proiectul cuprinde realizarea lucrărilor pentru instalarea tehnologiei cold-ironing pentru 10 dane din Portul Constanța, în vederea asigurării condițiilor pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la țărm (croazieră, RO-RO, feribot, nave multifuncționale, nave marfă vrac, nave – tanc, etc.), indiferent de dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și spor de putere solicitat”, transmite Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa România, pe Facebook.
Principalele beneficii rezultate din realizarea acestui proiect sunt:
- Reducerea nivelului de zgomot, reducerea emisiilor dăunătoare, precum și reducerea emisiilor de dioxid de carbon în zona portuară, dar și în zona comercială aflată în imediata apropiere a portului;
- Reducerea vibrațiilor pentru condiții mai confortabile pentru pasagerii aflați la bordul navelor de croazieră;
- Creează noi oportunități de afaceri pentru toate părțile implicate: reducerea costurilor de funcționare a navelor și furnizarea de servicii suplimentare în porturi;
- Cererea suplimentară de energie creează oportunități de echilibrare locală a rețelelor de electricitate;
- Conectarea navelor la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană și energie solară, permite reducerea suplimentară a emisiilor.
Tehnologia cold-ironing permite furnizarea energiei electrice de la mal unei nave aflate la dană, în timp ce motoarele sale principale și auxiliare sunt oprite.
Prin realizarea acestei investiții, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare performantă, respectarea standardelor și a normativelor tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită.
Astfel, se îmbunătățesc considerabil condițiile oferite de Portul Constanța în comparație cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre, ceea ce poate duce la o creștere a traficului de mărfuri.