Prima pagină » Actualitate » Povestea lui Valentin, adolescentul crescut într-un centru de plasament care a obținut nota MAXIMĂ la Bacalaureat

Povestea lui Valentin, adolescentul crescut într-un centru de plasament care a obținut nota MAXIMĂ la Bacalaureat

Povestea lui Valentin, adolescentul crescut într-un centru de plasament care a obținut nota MAXIMĂ la Bacalaureat

Un elev al Liceului Tehnologic Anghel Saligny din Roșiorii de Vede, care provine dintr-un centru de plasament, a obținut cea mai mare notă la examenul maturității din promoția 2023.

Chiar dacă județul Teleorman nu are un procentaj mare, sunt absolvenți de liceu care au reușit performanțe deosebite. Valentin Ignatov, un adolescent care – deși nu a avut o copilărie prea fericită, care a trăit prin centre de plasament, care nu și-a văzut niciodată tatăl biologic, iar pe mamă o cunoaște doar la nivel declarativ – a reușit o performanță care de multe ori nu este atinsă de majoritatea tinerilor din familii normale.

Performanțele copiilor care provin din medii defavorizate pot fi un exemplu pentru adolescenții care au avut o copilărie normală și o familie echilibrată, care i-a susținut mereu. Valentin a trecut prin greutăți de neimaginat, dar a ales calea studiului.

„Am început să învăţ. Aici, când am venit, m-am axat pe mai multe materii. Așa a trebuit: română, istorie, geografie”, spune Valentin pentru antena3.ro.

Bacalaureatul a fost cu multe emoții, multă pregătire în acest an, adaugă el. Însă mai spune că nu a fost foarte greu, având în vedere că s-a pregătit mult la fiecare materie.

Valentin recunoaște că un rol important în dezvoltarea lui l-a jucat și educatorul pe care l-a ales în momentul în care a ajuns în centrul de plasament din Roșiori. Practic, ei locuiesc în sistem familial, în apartamente puse la dispoziție de statul român, cu personal angajat care să se ocupe de ei, iar implicarea acestora este esențială.

„În momentul în care a venit în centru, am rezonat cumva, ne-am privit așa, am făcut cunoștință cumva și am văzut un copil cu un potențial extraordinar. Eu sunt persoana lui de referință, care se alege în funcție de dorința copilului. Persoana de referință se stabilește în funcție de dorința copilului, după o perioadă de acomodare”, spune și Petruţa Chiru, educator în Centrul de Plasament Roşiori.

Cuvinte de laudă la adresa lui Valentin au avut și dascălii care i-au fost profesori, directorul unității de învățământ, dar și colegii de apartament.

Diriginta tânărului care i-a văzut potențialul încă de la primele ore, l-a sprijinit și ajutat să ia parte la proiecte și activități extrașcolare.

„A fost un copil ușor introvertit, l-am văzut eu, dar stând, fiindu-i alături și stând de vorbă mai mult, s-a deschis și a fost foarte, foarte atent și implicat în tot ceea ce presupunea școala”, precizează și Laura Dragnea, dirigintă.

Gina Staicu, profesoară de Limba şi Literatura Română spune, la rândul său, că una dintre cele mai dragi amintiri legate de el este că de ziua sa, imediat după vacanța de iarnă, a așteptat-o în fața clasei și drept cadou i-a recitat Luceafărul de Mihai Eminescu integral.

Citește și