Povestea STUDENTULUI care a cucerit lumea cu invenția sa. Acum are 400.000.000 de utilizatori. Elon Musk a plătit 44 de miliarde $ pentru creația lui
O simplă idee prezentată de un student în cadrul unei sesiuni de brainstorming s-a transformat într-o afacere de mega succes la nivel mondial. Acum brandul denumit inițial „twttr” deține cel puțin 400.000.000 de utilizatori din întreaga lume. Aplicația este folosită inclusiv de liderii mondiali pentru a-și transmite mesajele, scrie evz.ro.
Twitter, actualul X, este un serviciu de socializare și microblogging care a revoluționat modul în care comunicăm. Utilizatorii pot trimite și citi mesaje scurte, numite “tweet-uri”, de până la 140 de caractere. Această platformă a devenit locul unde liderii mondiali își anunță deciziile și reacționează la evenimente globale.
Twitter a fost conceput în 2006 de co-fondatorul Jack Dorsey, care a avut ideea unei platforme de comunicare bazate pe SMS-uri. Inițial, Dorsey și-a imaginat o rețea unde grupuri de prieteni ar putea comunica prin actualizări de status. Aceasta idee a fost prezentată în timpul unei sesiuni de brainstorming la compania de podcasting Odeo, unde Dorsey a colaborat cu Evan Williams și Biz Stone pentru a dezvolta platforma.
În primele zile, platforma a fost denumită „twttr”, o tendință populară la acea vreme de a elimina vocalele din numele companiilor. Noah Glass, dezvoltatorul de software, a fost cel care a venit cu numele inițial și a contribuit la denumirea finală „Twitter”.
Compania a crescut rapid de la 400.000 de tweet-uri pe trimestru în 2007, la 100 de milioane în 2008. În februarie 2010, utilizatorii Twitter trimiteau 50 de milioane de tweet-uri zilnic, iar în martie 2011, numărul a crescut la 140 de milioane de tweet-uri pe zi. În prezent, Twitter are aproximativ 400 de milioane de utilizatori.
Pe 11 aprilie 2010, Twitter a achiziționat dezvoltatorul de aplicații Atebits, creatorii aplicației Tweetie pentru Mac și iPhone, care a fost ulterior redenumită “Twitter” și distribuită gratuit pentru iPhone, iPad și Mac.
În 2022, compania a fost preluată de Elon Musk pentru suma fabuloasă de 44 de miliarde de dolari, care a inițiat un rebranding major, transformând Twitter în X.
Musk a implementat numeroase schimbări, inclusiv modificarea logo-ului și extinderea funcționalităților platformei pentru a deveni o rețea socială multifuncțională, integrând și servicii financiare.