Prima pagină » Actualitate » Poziția RAR în privința Daciei Logan care merge cu apă. Totul despre cazul care a șocat România

Poziția RAR în privința Daciei Logan care merge cu apă. Totul despre cazul care a șocat România

Poziția RAR în privința Daciei Logan care merge cu apă. Totul despre cazul care a șocat România

O Dacie Logan care merge cu apă este vedeta Internetului și, pe cale de consecință, le-a atras atenția și specialiștilor de la Registrul Auto Român.

RAR are un punct de vedere cu privire la acest subiect și nu lasă loc de interpretări.

Poziția RAR: este nevoie de omologare!

Registrul Auto Român transmite, într-un punct de vedere prezentat de hotnews.ro, că toate „componentele unei astfel de instalații trebuie să fie omologate, iar montajul trebuie efectuat doar în ateliere autorizate în acest sens”.

„Având în vedere faptul că prin montajul instalației de hidrogen sunt afectate mai multe sisteme verificate la omologarea inițială, este necesară reomologarea vehiculului, inclusiv refacerea anumitor încercări la sistemele impactate” – RAR

Paginile de social media sunt pline de postări despre mașina Dacia Logan care merge cu apă. Sistemul nu ar înlocui motorizarea clasică, susțin cei din spatele „afacerii”, ci doar ar îmbunătăți consumul și caracteristicile de eficiență ale motorului. Din câte se pare, producătorul original al acestui sistem este din Italia, iar importatorul său a postat, în România, pe un site cu traduceri aproximative, următoarele:

 „IMPORTANT: Nu înlocuim motorina cu hho, ci numai adaugăm-o pentru a o face arde mai bine. Dacă punem prea mult hidrogen, riscăm să anulați economiile, deoarece vom schimba raportul stoichiometric. De asemenea, trebuie să ne amintim că dacă amperajul crește prea mult, celula dincolo de hho va produce vapori de apă care vor anula avantajele gazului nostru”.

Denumit „NCH0S – New Compact Hydrogen System”, așa-zisul sistem italian este descris ca fiind „un dispozitiv ecologic care permite obtinerea unei arderi complete și o creștere a puterii specifice si deci ale eficientei grație prezenței componentei hidrogen atomic (hidrină), ioni de oxigen și OH și reducerea emisiilor pentru aplicații pentru vehicule staționare și cu combustie internă”. Acest sistem ar funcționa atât cu benzină și motorină, cât și cu metan.

Pentru autoturismele cu motorizare până în 2000cc, un astfel de dispozitiv costă 960 de euro, iar pentru motoarele mai mari, 1.800 de euro.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și