Prima pagină » Actualitate » Praful de frână, mai toxic decât cel al gazelor de eșapament! Specialiștii trag un semnal de alarmă

Praful de frână, mai toxic decât cel al gazelor de eșapament! Specialiștii trag un semnal de alarmă

Potrivit unui studiu, praful de frână ar fi mai toxic decât cel al gazelor de eșapament. Specialiștii trag un semnal de alarmă și susțin că sănătatea ne poate fi pusă în pericol din cauza acestui factor care poluează aerul.

Poluarea aerului este asociată cu circa șapte milioane de decese premature pe an. Potrivit specialiștilor, praful de frâne a devenit un factor mult mai nociv decât gazele de eșapament. Praful de frână este generat de uzura drumurilor, dar și de cea a anvelopelor și de frâne, arată România TV.

Praful de frână, mai toxic decât cel al gazelor de eșapament

În București, de pildă, aerul a ajuns irespirabil. Se înregistrează un grad de poluare peste limita admisă, în fiecare zi, în Capitală. Iar, potrivit unor studii efectuate recent, un aspect nociv pentru plămâni reprezintă chiar cuprul eliminat de praful de frână, care ajunge eliminat în aer. În cantitate însemnată, praful inhalat poate să genere probleme pulmonare sau deces.

Oamenii de știință au descoperit că poluarea cu praf de frână, un tip de poluare deocamdată nereglementat, ar reprezenta o sursă principală de emisii din transportul rutier în multe dintre statele din Europa, arată Mediafax.ro.

Nivelul de poluare în București

Miercuri dimineață, 26 februarie 2025, nivelul de poluare în București a depășit de până la 10 ori limita recomandată. Senzorii din Rețeaua Națională a Monitorizării Calității Aerului au arătat o valoare de 98.30µg/m³ pentru PM2,5 și 109.45µg/m³ pentru PM10, la stația Tineretului din Capitală. La stația Pipera, s-a înregistrat un nivel de 88.91µg/m³ pentru PM 2,5 și 101.85µg/m³ pentru PM10, arată Hotnews.ro.

V-ar putea interesa și:

Produsele care nu mai pot fi aruncate la gunoi. Cui se aplică regula și ce arată directiva europeană

Adio, ambalaje de unică folosință! UE are în plan schimbarea regulilor pentru reciclare

În România există zone în care s-au returnat doar câte un SINGUR ambalaj de sticlă și metal, de la începutul programului RETURO. Care este motivul

STUDIU: Mașinile electrice nu sunt atât de nepoluante pe cât se spune. Care sunt componentele toxice ale acestor autoturisme

Sursă foto: Shutterstock – caracter ilustrativ
Sursă video: România TV

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
Ce boală are Dan Petrescu, de fapt? Motivul real pentru care s-a topit pe picioare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro