Prima pagină » Actualitate » Prahova: Un elev s-a CALIFICAT la Olimpiada Națională de biologie, deși la faza județeană luase doar punctajul din oficiu. Cum a fost posibil

Prahova: Un elev s-a CALIFICAT la Olimpiada Națională de biologie, deși la faza județeană luase doar punctajul din oficiu. Cum a fost posibil

Prahova: Un elev s-a CALIFICAT la Olimpiada Națională de biologie, deși la faza județeană luase doar punctajul din oficiu. Cum a fost posibil

Un elev din județul Prahova a reușit să se califice la faza națională a Olimpiadei de biologie, cu toate că la faza județeană a primit doar cele 10 puncte din oficiu.

Aceasta după ce părinții acestuia au făcut mai multe solicitări la Ministerul Educației și la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Prahova prin care au explicat că elevul s-a simțit rău la faza națională și pur și simplu a încurcat răspunsurile notate pe foaia de concurs.

La etapa județeană, desfășurată pe 17 martie, el a inversat răspunsurile de pe foaia-tip, dar, la decizia Comisiei Naționale a Competițiilor Școlare, el a ajuns în lotul național pe locurile suplimentare, arată edupedu.ro.

Cum s-a ajuns în această situație

Decizia ca elevul de liceu să fie inclus pe lista suplimentară de calificați la națională a venit după ce au fost analizate petițiile depuse de părintele elevului la Ministerul Educației, în care a acuzat stări de rău, dar și a situației primite de Minister de la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ), după cum notează Ministerul Educației în răspunsul către sursa citată.

Ministerul Educației susține că din documentele analizate „a rezultat faptul că în cazul în care simbolurile de marcare a răspunsurilor corecte pe foaia de examen nu ar fi fost inversate, «datorită emoțiilor și stării de sănătate a elevului» (cf. afirmației din petiția părintelui)”, elevul ar fi obținut de 90 puncte la etapa județeană a olimpiadei de biologie și nu 10 puncte cum a fost notat de comisie.

„Din documentele analizate (petițiile părintelui adresate ME și analiza situației primite de la ISJ Prahova) a rezultat faptul că în cazul în care simbolurile de marcare a răspunsurilor corecte pe foaia de examen nu ar fi fost inversate, datorită emoțiilor și stării de sănătate a elevului (cf. afirmației din petiția părintelui), acesta ar fi obținut un scor de 90 puncte la etapa județeană a olimpiadei de biologie și nu 10 puncte, așa cum a fost notat de comisia județeană de organizare, evaluare şi de soluţionare a contestațiilor. Conform răspunsului ISJ Prahova: «Precizăm că în cazul în care elevul nu ar fi inversat simbolurile privind redactarea răspunsurilor corecte/greșite, punctajul obținut de acesta ar fi fost de 90 puncte»”, este răspunsul dat de Ministerul Educației.

Sursa foto: Shutterstock

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și