Precizări pentru nemulțumiții recalculării pensiilor/Daniel BACIU: Plec de la premisa că aceste decizii de recalculare au fost corecte
This browser does not support the video element.
Recalcularea pensiilor poate aduce și nemulțumiri în rândul beneficiarilor. În cazul în care vor fi contestații, șeful Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, spune că, ideal ar fi dacă pensionarii s-ar adresa întâi caselor județene de pensii, înainte să se adreseze instanței de judecată.
Șeful Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, pleacă de la premisa că „că aceste decizii de recalculare au fost corecte și bine calculate”. Totuși, dacă vor exista situații care-i vor nemulțumi pe beneficiari, Baciu recomandă să se adreseze întâi la ghișeele caselor teritoriale de pensii, înainte de a iniția orice demers juridic.
Da, deci eu am spus din start această abordare o resping din totalitate, dar totuși, dacă îmi puneți această întrebare, eu plec de la premisa că aceste decizii de recalculare au fost corecte și bine calculate și recalculate de către colegii mei din casele teritoriale de pensii. Există foarte clar o prevedere și în Legea Pensiilor unde spune foarte clar termenul de recuzare, să zic așa, de contestare a acestor decizii, dar eu zic că fiecare dintre pensionari ar trebui să facă o minimă procedură prealabilă, să meargă la ghișeele caselor teritoriale de pensie, fie în audiență la directorul Casei teritoriale de pensie pentru a cere lămuriri, în primul rând cu privire la decizia de recalculare și numai după ce va primi aceste lămuriri de la colegii avizați ar fi ultima soluție, ultimul pas de a merge în instanță.
Șeful CNP are încredere deplină în oamenii din subordine și face apel la pensionari să nu îngreuneze activitatea instanței cu proceduri care s-ar putea rezolva doar printr-o simplă discuție cu șeful teritorial al Casei de Pensii.
Noi nu ne dorim acest lucru și cred că nimeni nu-și dorește acest lucru ca să acționeze în justiție. Și eu am convingerea că aceste decizii sunt corect calculate.
CITEȘTE ȘI: