Rebelii houthi din Yemen au capturat, în luna noiembrie, o navă cargo, Galaxy Leader. Aceștia au afirmat atunci că au capturat o navă în zona respectivă, dar au descris-o ca fiind israeliană.
Au trecut aproape trei luni de la momentul capturării navei de caătre rebeli, iar speranţele privind reîntoarcerea echipajului internaţional al navei cargo răpite de Houthi în noiembrie scad. Un diplomat filipinez afirmă că nu se aşteaptă la o eliberare până când nu se termină războiul din Gaza, iar rebelii Houthi susţin că soarta marinarilor se află acum în mâinile Hamas, scrie CNN.
Referitor la informațiile vehiculate recent în presa internațională, privind situația echipajului navei Galaxy Leader, capturată de milițiile Houthi în Marea Roșie, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează că, până la acest moment, nu există evoluții cu privire la acest caz.
”MAE menționează că Celula de criză interinstituțională care gestionează cazul monitorizează și verifică atent informațiile care apar in spatiul public și lucrează în regim de permanenţă pentru gestionarea situaţiei. De asemenea, MAE precizează că reprezentanții Celulei de Criză interinstituțională acționează conform atribuțiilor și utilizează toate canalele legale în vederea rezolvării acestui caz cu un grad ridicat de complexitate și sensibilitate”, arată un comunicat al MAE.
Un elicopter deţinut de rebelii Houthi a capturat nava cargă Galaxy Leader în 19 noiembrie, în Marea Roşie, după ce rebelii înarmaţi au asediat vasul şi au luat ostatici membrii echipajului, format din 17 filipinezi, doi bulgari, trei ucraineni, doi mexicani şi un român.
La momentul atactului, Galaxy Leader era operată de compania japoneză Nippon Yusen. Aceasta este deţinută de Ray Car Carriers, o companie care are legături cu Abraham Ungar, de naţionalitate israeliană, potrivit firmei de management al riscului maritim Ambrey Analytics.