Prima pagină » Actualitate » Premieră în București. Noile troleibuze Solaris se pot transforma în… autobuze. STB: „Putem regândi anumite trasee” | DECLARAȚII EXCLUSIVE

Premieră în București. Noile troleibuze Solaris se pot transforma în… autobuze. STB: „Putem regândi anumite trasee” | DECLARAȚII EXCLUSIVE

Primele 15 troleibuze Solaris, din pachetul de 100 de astfel de vehicule cumpărate din Polonia, vor ajunge în București în luna ianuarie. Noile troleibuze costă 290 de milioane de lei, plus TVA. O noutate pentru București este faptul că noile troleibuze se pot transforma în autobuze, adică să-și coboare brațele cu captatoare de curent și să plece mai departe pe baterie, care are o autonomie de 20-25 de kilometri.

„Noile troleibuze Solaris care vor circula în Capitală de la începutul anului viitor se pregătesc să iasă pe poarta fabricii din Polonia”, a anunțat, zilele trecute, primarul Capitalei.

Potrivit lui Nicușor Dan, acestea sunt ultimele detalii despre noile troleibuze:

  • Dintre cele 100 de troleibuze achiziționate de Primăria Municipiului București, 15 vor fi livrate la începutul lunii ianuarie, iar restul vor ajunge etapizat până în luna iunie.
  • O delegație tehnică din Primăria Capitalei a fost la fabrica din Polonia pentru a vedea stadiul producției noilor troleibuze.
  • Acestea vor avea o lungime de 12 metri, autonomie de minim 20 km, aer condiționat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize USB.
  • De asemenea, vor fi prevăzute cu sistem reîncărcabil de stocare a energiei electrice (SRSEE), echipamente ITS cu funcțiile de numărare și informare a călătorilor (audio-vizuală), infotainment, supraveghere video, wi-fi şi sistem de comunicare online.
  • Capacitatea de transport a unui troleibuz va fi de 90 de pasageri, dintre care 27 pe scaune.
  • Pentru achiziția celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului București a obținut fonduri nerambursabile de la Administrația Fondului pentru Mediu.

STB: „Troleibuzele au o autonomie de până la 20 – 25 de kilometri”

Noile troleibuze au o funcție în premieră pentru București. Ele se pot transforma, la propriu, în autobuze.

„Ele pot să-și regândească traseele și în afara liniilor electrificate. Troleibuzele au o autonomie de până la 20 – 25 de kilometri, adică pot merge pe baterie.  Astfel, în momentul în care troleibuzul întâlnește pe traseu o zonă neelectrificată, el poate să-și continue traseul până la următoarea zonă electrificată, prin decuplarea captatoarelor de la firele electrice. Adică, să circule ca un autobuz”, au explicat pentru Gândul reprezentanții STB.

Sursa citată a mai precizat pe ce trasee pot fi folosite noile troleibuze în regim de autobuze electrice.

„Având această facilitate, pot fi regândite și optimizate anumite trasee de troleibuz din București. Când s-a gândit această achiziție și știind de această opțiune, s-au făcut niște simulări de trasee. De exemplu, traseul troleibuzelor care circulă în zona Universitate poate fi optimizat, în sensul în care se poate crea o legătură între Piața Universității și Piața Romană, sau legătura cu Piața Unirii, adică pe trasee fără cabluri electrice, cum este Bulevardul Magheru”, au mai explicat pentru Gândul reprezentanții Societății de Transport București (STB).

Pe unde vor circula noile troleibuze în București

„Acest model va circula, începând de anul viitor, pe trasee din Capitală. Este vorba despre cele 100 troleibuze Solaris care vor fi distribuite în toate cele patru depouri (Bujoreni, Berceni, Bucureştii Noi şi Vatra Luminoasă) şi vor circula pe toate liniile existente”, au transmis reprezentanții STB.

Potrivit sursei citate, noile troleibuze au următoarele caracteristici:

  • Instalaţii de aer condiţionat pentru salonul de pasageri şi cabina de conducere
  • Lungime de 12, cu podea complet coborâtă
  • Facilităţi pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, „kneeling”)
  • Computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS și comunicare online
  • Sistem de informare audio-video
  • Sistem de numărare a călătorilor
  • Prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor.
  • Sistem WiFi

Troleibuzele Solaris costă 290 de milioane de lei, fără TVA

„Troleibuzul are o autonomie de 20 kilometri, având funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/ deconectarea la/ de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului”, mai transmite STB.

Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.

CITIȚI ȘI:

Noi benzi exclusive de AUTOBUZ în București. Se dau amenzi mari pentru șoferii care intră pe aceste culoare dedicate transportului în comun

EXCLUSIV | Care este venitul mediu al unui angajat STB. „Poate ajunge la 5.000 de lei, salariul plus sporuri”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele