Președinte CA Metrorex, anunț despre cum se va circula la toamnă cu metroul: „Dacă ar fi venit cele 13 garnituri din Brazilia, am fi avut alți timpi”
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, a declarat, în emisiunea „Cu Gândul la București”, că din toamnă, timpii de succedare a garniturilor nu se vor modifica. Au fost situații când la ore de vârf, la Piața Unirii 2, s-a așteptat între 4 și 5 minut. Fapt care a aglomerat extrem de mult peronul și trenurile. Situația nu se va schimba, iar Mihai Barbu dă vina pe Alstom, care nu a livrat până în prezent cele 13 garnituri din Brazilia.
„Intervalele nu sunt aceleași pe toate magistralele. Sunt și magistrale mai aglomerate, cum este și Magistrala Corporatiștilor. Sunt unele mai puțin aglomerate, precum M5, în Drumul Taberei. Vom circula cu același număr de trenuri, conform graficului cu care am circulat întotdeauna. Așa că, nu va fi o aglomeare mai pare decât până acum”, a declarat Mihai Barbu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Președintele CA Metrorex spune că intervalele mari de așteptare la ore de vârf, câteodată și de 4 – 5 minute, apar din lispa de garnituri.
Mihai Barbu, Metrorex: Din 13 trenuri, au venit doar două
Dacă noi am fi avut cele 13 trenuri pe care le-am contractat, am și plătit avansul pentru ele. Dar nu au venit decât două dintre ele, care sunt în probele statice acum. Urmează să facă probele și pe magistrală. Noi asta ne dorim. Să micșorăm timpul de așteptare al călătorilor noștri. Cu aceste 13 trenuri noi, pe care le-am achiziționat, cu siguranță vom micșora timpul de așteptare. Ceea ce ne dorim cu toți. Cu siguranță, dacă am fi avut trenuri mai multe, timpul de așteptare ar fi fost mai mic”, a declarat Mihai Barbu în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Metroul Alstom nu ar intra în circulație în 2024
Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.
„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, declara recent Marian Artimon.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri. Asta pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil.
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime.
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren.
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.