Președintele Consiliului județean Galați, Costel Fotea, a anunțat miercuri, după o întâlnire cu conducerea Ministerului Transporturilor, că nu se reziliază contractul pentru Centura Mare a Galațiului, iar „lucrările trebuie realizate”. Declarația vine după ce compania UMB – condusă de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu – ar fi solicitat oficial Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) rezilierea amiabilă.
”Astăzi, în urma întâlnirii pe care am avut-o cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul CNAIR, Cristian Pistol, s-a stabilit continuarea investiției la viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galați (Centura Mare a Galațiului). Astfel, în ciuda ultimelor informații apărute în spațiul public, contractul de lucrări nu se reziliază, iar asocierea de firme care a câștigat licitația trebuie să realizeze lucrările la acest proiect extrem de important pentru județul nostru și nu numai.
Centura Mare a Galațiului va pleca din zona Vămii Giurgiulești, va trece prin spatele lacului Brateș și se va intersecta cu DN 25, în zona satului Traian.
De asemenea, și proiectul drumului de legătură între Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați-Brăila merge mai departe.
Avem studiu de fezabilitate, avem avizele de mediu și avem realizate și expertizele, iar investiția va fi finanțată cu fonduri europene, în cadrul Programului Operațional de Transport 2021-2027.
Astfel că, după ce va trece și de Comisia Tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la licitația pentru desemnarea unui constructor”, a declarat președintele Consiliului județean Galați, Costel Fotea.
Aceste declarații vin după ce compania UMB – condusă de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu – ar fi solicitat oficial Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (Centura Mare), cu o lungime de 33 km, contract finanțat de la bugetul de stat și semnat înainte de alegerile din 2020 pentru o ofertă de 705 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 milioane de lei, așa cum a relatat Gândul la acel moment.
Solicitarea de reziliere amiabilă a contractului ar fi fost făcută în august 2023 și apare în informarea oficială a Companiei de Drumuri din luna decembrie.
„În data de 22.08.2023, antreprenorul a solicitat încetarea de comun acord a contractului. În data de 7.09.2023, beneficiarul a transmis răspunsul său antreprenorului cu privire la încetarea contractului. Până în prezent, CNAIR nu a primit niciun răspuns”, se arată în document, care nu precizează răspunsul dat de CNAIR solicitării UMB.
Centura Galaţi este o şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci- Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova).
Potrivit notei de fundamentare din iunie 2019, a notat economedia.ro., în faza de execuţie ar urma să fie asigurate 250 de locuri de muncă pe plan local.