Prima super-cârtiță, care va săpa magistrala de Metrou 1 Mai-Otopeni, a ajuns în România. Care este termenul de finalizare al proiectului
Prima super-cârtiță, care va săpa magistrala de Metrou 1 Mai-Otopeni, a sosit joi în România, anunță Metrorex. Megautilajul este primul dintre cele două care vor excava tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou. Este un utilaj de peste 720 de tone, cu peste şase metri diametru.
”Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între staţiile 1 Mai şi Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare”, anunţă, joi, Metrorex.
Compania a precizat că TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1 al Magistralei 6.
”Scutul conţine 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni”, a mai transmis compania. Dar linia spre Aeroportul Henri Coandă nu va deservi doar aeroportul, ci și localitățile ilfovene din nordul Capitalei, precum Balotești, Otopeni sau Corbeanca.
Contractul ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” – Magistrala 6 – 1 Mai-Otopeni a fost semnat, la începutul lunii mai, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, valoarea acestuia fiind de peste 1,2 miliarde de lei fără TVA. Finalizarea Magistralei 6 este programată pentru 2027. Costurile totale se ridică la 2,8 miliarde de lei.