Primăria Capitalei trebuie să actualizeze evidența personalului cu obligații militare din instituțiile Municipalității, la solicitarea Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale.
„La solicitarea Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Serviciul Probleme Speciale București, aflată în subordinea Guvernului, Direcția Generală Situaţii de Urgenţă, Statistici şi Strategii – Direcţia Înzestrare Materială şi Situaţii de Urgenţă a transmis în data de 28.02.2022, către toate direcțiile din cadrul Primăriei Municipiului București, solicitarea de actualizare a evidenței personalului cu obligații militare”, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de Primăria Capitalei.
Potrivit sursei citate, acțiunea nu a fost solicitată de primarul general al Capitalei.
„Vă menționăm faptul că întocmirea acestor documente este un atribut legal al tuturor instituțiilor statului, conform art. 1, alin. (1), (2) din Hotărârea nr. 1.204/2007.
În același timp vă menționăm faptul că această acțiune a Primăriei Municipiului București nu are legătură cu evenimentele de la granițele Țării și nu au fost inițiată de către Primarul General”, se mai arată în comunicatul PMB.
Sursa citată mai informează că anul trecut, Consiliul Suprem de Apărare a Țării a aprobat prin Hotărârea nr. 0015/25.02.2021, Planul de Mobilizare a Economiei Naționale pentru Apărare, valabil în perioada 2021-2024, iar în baza acestui document și a altor prevederi legale, direcția de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului București – Direcția Generală Situaţii de Urgenţă, Statistici şi Strategii – Direcţia Înzestrare Materială şi Situaţii de Urgenţă are obligația de a întocmi și actualiza pentru perioada menționată, documentele de mobilizare la locul de muncă pentru personalul propriu.