Primăria Capitalei, undă verde pentru a cumpăra 200 de mașini electrice din fondurile de mediu. Dotarea pentru spitale, respinsă
Primăria Capitalei va demara procedura pentru achiziționarea a sute de mașini electrice, potrivit mai multor proiecte de hotărâre votate, marți, în Consiliul General al Municipiului București. Municipalitatea va participa astfel la Programul Rabla Plus, pentru a primi 24 de mii de euro pentru un autovehicul. Dintre toate instituțiile municipale, ASSMB nu va putea achiziționa aceste mașini, proiectul pentru spitale fiind respins de CGMB.
Primăria Capitalei și mai multe instituții municipale vor putea participa la Programul Rabla Plus, pentru a achiziționa peste 200 de mașini electrice sau hibride.
Proiectele au fost votate pentru următoarele instituții:
- Municipiul București (direcțiile subordonate lui Nicușor Dan) solicită prin programul Rabla Plus un număr de 99 de autovehicule, electrice sau hibride, la o sumă maximă de 11,9 milioane de lei.
- Administrația Străzilor vrea să achiziționeze 30 de mașini electrice, cu o valoare totală de 3,6 milioane de lei.
- Administrația pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic depune cerere de finanțare pentru 10 mașini, la o valoare de 1,2 milioane de lei.
- La rândul ei, Poliția Locală București solicită finanțare de la AFM pentru un număr de 70 de autovehicule electrice. Valoarea maximă va fi de 8,4 milioane de lei.
Pe de altă parte, proiectul prin care Administrația Spitalelor solicita 19 mașini a fost respins.
Ședința nu a fost lipsită de tensiuni. Mai mulți consilieri au cerut explicații în ceea ce privește folosirea acestor mașini.
„Vă mai aduceți aminte cum consilierul lui Nicușor Dan a împrumutat mașina iubitei la Electric Castle?”
De exemplu, consilierul PNL Adrian Moraru a reamintit situația consilierului care a mers la un festival din Cluj cu mașina de serviciu.
„Vă mai aduceți aminte cum consilierul lui Nicușor Dan a împrumutat mașina iubitei la Electric Castle, în Transilvania?”, a spus Adrian Moraru în timpul ședinței CGMB.
„Dacă se aprobă aceste proiecte, sunt două variante. Fiecare instituție face propria ei licitație, ori se face una comună. Finanțarea este completă, iar instituțiile trebuie să se încadreze în limita de 24 de mii de euro pentru fiecare mașină”, au explicat surse administrative, înainte de ședință, pentru Gândul.