Prima pagină » Actualitate » Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat în nenumărate rânduri că își dorește reducerea traficului în București, prin diferite măsuri, precum creșterea calității transportului public. Vehicule noi s-au cumpărat, precum autobuze, troleibuze și tramvaie, însă, în ceea ce privește căile de rulare, acestea se prezintă lamentabil. Este vorba de șinele de tramvai, care reprezintă un adevărat pericol pentru călători.

Transportul cu tramvaiul în București, în multe zone ale orașului, poate reprezenta un real pericol pentru călători.

În ultima perioadă, aproape că nu există săptămână în care să nu asistăm la o deraiere de tramvai, din cauza infrastructurii.

Primăria Capitalei a cumpărat 100 de tramvaie noi, însă, la capitolul cale de rulare și linii de tramvai, instituția condusă de Nicușor Dan a rămas repetentă.

De exemplu, antreprenorul care a lucrat la Linia 5 de tramvai, de pe Barbu Văcărescu, are de primit 10 milioane de euro de la Primăria Capitalei.

„Va mai dura până când se vor primi banii și este foarte posibil ca acest proiect să se blocheze. Partea bună, dacă se poate spune așa, este că Linia 5 este aproape finalizată, în mare parte pe banii constructorului. Probleme uriașe sunt pe alte mari artere din București, iar anul acesta nu se vor face investiții, pentru că nici măcar un proiect de buget nu a fost depus până la această dată de către edilul general. Din nefericire, vom mai vedea multe deraieri de tramvaie în București, mai ales că liniile se degradează de la o zi la alta. Ca atere, lucrările la multe linii de tramvai nu vor începe în 2025”, au declarat surse administrative pentru Gândul.

Cele mai rupte linii de tramvai sunt pe:

  • Calea Călărași;
  • Bulevardul Basarabiei:
  • Bulevardul Dimitrie Pompeiu;
  • Ștefan cel Mare – Tei.

Tramvaiul 5, investiții de 140 de milioane de lei

În ceea ce privește reabilitarea Liniei 5 de tramvai, aceasta costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este februarie- martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor. Aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

Principalele lucrări care se vor executa la Linia 5:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Citește și:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Recomandarea video

Mediafax
Cu cât s-au scumpit sărbătorile românilor? Fiscaliști: Masa tradițională de Crăciun, bradul și cadourile „modeste” costă 500 de euro în 2025
Digi24
Ordin de arestare pentru Gari Kasparov. Fostul campion de șah este un critic al lui Vladimir Putin
Cancan.ro
Tavanul unui hotel din Sibiu s-a prăbușit peste turiștii din locație. A fost declanșat Planul Roşu: bilanțul victimelor
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Decizie disperată: Antena 1 își vrea banii înapoi, după ce a plătit o avere pentru difuzarea Cupei Mondiale. Alt post TV ar urma să transmită o parte din meciuri
Mediafax
Nicușor Dan a gustat colăcei în timp ce colindătorii cântau la Cotroceni. Mirabela Grădinaru nu a cedat poftelor
Click
Cum se coace corect cozonacul. Temperatura potrivită pentru cuptorul electric și pe gaz
Digi24
VIDEO. Accident pe noul tronson al Autostrăzii Moldovei, în prima oră de la deschiderea circulației
Cancan.ro
Ce boli avea Mălina Guler? Diagnosticele care i-au mâncat viața
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Cele mai periculoase modificări de soft și simptomele grave pe care le provoacă motorului
Descopera.ro
Structuri misterioase detectate în Cosmos!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești