Primăria Capitalei vrea să achiziționeze 230 de mașini electrice cu o finanțare Rabla de 5,4 milioane de euro. Poliția Locală vrea 70 dintre acestea
Primăria Capitalei vrea să achiziționeze aproape 230 de mașini electrice sau hibride prin programul Rabla Plus, finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu. Municipalitatea nu va aloca niciun ban, urmând să se încadreze la suma de 120 de mii de lei (24 de mii de euro) pentru fiecare mașină – tichet acordat de AFM.
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) va dezbate în ședința de marți mai multe proiecte care prevăd ca Primăria Capitalei și mai multe instituții municipale să depună cereri pentru programul Rabla Plus.
Astfel, Municipiul București (direcțiile subordonate lui Nicușor Dan) solicită prin programul Rabla Plus un număr de 99 de autovehicule, electrice sau hibride, la o sumă maximă de 11,9 milioane de lei.
„Se aprobă participarea Municipiului București în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze și efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 -2024 (Rabla Plus)”, se arată în proiectul de hotărâre inițiat de Municipiul București.
Ce instituții mai vor mașini electrice:
- La rândul ei, Poliția Locală București solicită finanțare de la AFM pentru un număr de 70 de autovehicule electrice. Valoarea maximă va fi de 8,4 milioane de lei.
- Administrația Străzilor vrea să achiziționeze 30 de mașini electrice, cu o valoare totală de 3,6 milioane de lei.
- Administrația pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic depune cerere de finanțare pentru 10 mașini, la o valoare de 1,2 milioane de lei.
- Și Administrația Spitalelor din București solicită finanțare pentru 19 mașini (o mașină pentru fiecare spital) cu o sumă maximă de 2,3 milioane de lei.
În total, Municipalitatea solicită o finanțare de peste 27 de milioane de lei (5,4 milioane de euro), pentru 228 de autoturisme nepoluante.
Proiectele au însă nevoie de votul consilierilor.
„Dacă se aprobă aceste proiecte, sunt două variante. Fiecare instituție face propria ei licitație, ori se face una comună. Finanțarea este completă, iar instituțiile trebuie să se încadreze în limita de 24 de mii de euro pentru fiecare mașină”, au explicat surse administrative pentru Gândul.