Prima pagină » Actualitate » Primăria Sectorului 4: S-a semnat contractul pentru finanțarea lucrărilor la Planșeul Unirii. Când ar putea începe consolidarea

Primăria Sectorului 4: S-a semnat contractul pentru finanțarea lucrărilor la Planșeul Unirii. Când ar putea începe consolidarea

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a semnat luni, la sediul Guvernului României, contractul de finanțare pentru Planșeul Unirii, în valoare de aproximativ 750 de milioane de lei. Când ar putea începe lucrările la structura din Piața Unirii.

„Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului – intră pe ultima sută de metri. În timp ce documentele pentru autorizarea lucrărilor de construire au fost depuse deja atât la Primăria Capitalei, cât și la Primăria Sectorului 3, primarul Daniel Băluță a semnat astăzi, 19 august, la sediul Guvernului României, contractul de finanțare în valoarea de aproximativ 750 de milioane de lei”, se arată într-un comunicat transmis, luni, de Primăria Sectorului 4.

Potrivit sursei citate, documentația a fost semnată în prezența prim-ministrului Marcel Ciolacu și a viceprim-mistrului Marian Neașcu, alături de Adrian-Ioan Veștea, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

Marcel Ciolacu precizat faptul că această investiție este neapărat necesară  pentru siguranța milioanelor de oameni care traversează, zilnic, centrul Bucureștiului.

Marcel Ciolacu: Nu e lucrare ușoară

„Îi mulţumesc mult domnului Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, una dintre cele mai active administraţii locale din România. Alături de specialişti, Primăria Sectorului 4 a identificat cele mai bune variante pentru refacerea unui nod de infrastructură complex din inima Capitalei, un nod vital pentru siguranţa celor aflaţi în trafic, dar şi a întregii zone. Ştiu că nu este un proiect uşor. În plus pe parcursul lucrărilor vom avea o perioadă de restricţii de trafic. De aceea este esenţial ca lucrările să fie realizate rapid şi în termenele stabilite”, a susținut Marcel Ciolacu.

La rândul său, edilul Sectorului 4 a precizat importanța proiectului de regenerare urbană a întregii zone aferente Pieței Unirii.

„Prin alocarea resurselor financiare de către Guvern, rezolvăm, după aproape un secol, una dintre cele mai mari provocări ale infrastructurii Bucureștiului, din chiar centrul Capitalei. Experții au semnalat, la timp, cât de gravă este provocarea generată de starea Planșeului Unirii, iar responsabilitatea noastră este de a găsi rapid cea mai bună și mai durabilă soluție. De aceea mă bucur că împreună, noi, autoritățile locale ale Sectorului 4 și Executivul, putem pune în siguranță centrul Bucureștiului, printr-o investiție importantă, care rezolvă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură de după Revoluție. De acum, intrăm într-o scurtă etapă birocratică, a documentelor de autorizare a lucrărilor, însă sunt convins că vom putea începe aceste activități cel târziu, la 1 octombrie”, a declarat Daniel Băluță.

Daniel Băluță: Nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală

Primarul Sectorului 4 a menționat și faptul că, până la finalul anului în curs, nu vor fi restricționate, din cauza lucrărilor, nici circulația auto, nici cea pietonală, în zona Piața Unirii.

„Indiferent de momentul de debut al lucrărilor, nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală, întrucât, mai întâi, utilajele vor ajunge în zona fântânilor arteziene și a spațiior verzi adiacente acestora. Se va lucra în trei schimburi, pentru ca proiectul să fie finalizat la termen”,  a susținut edilul.

Planșeului Unirii, obiectiv de infrastructură strategică a Capitalei, a fost inclus de către specialiști în clasa tehnică IV, nesatisfăcător.

„Proiectul ce urmează să debuteze cel târziu pe data de 1 octombrie 2024 vizează înlocuirea structurii existente, care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei aproape 100 de ani de existență, cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița”, se mai arată în comunicatul PS 4.

Potrivit sursei citate, specialiștii vor implementa soluții tehnice prin care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut și anume:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI.

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și