Primarul ales al Sectorului 2, anunț despre Pasajul peste calea ferată de la Petricani. În cât timp poate fi construit
Rareș Hopincă, primarul ales al Sectorului 2, a explicat în cadrul emsiunii „Cu Gândul la București” care sunt primele proiecte pe care vrea să le pună în aplicare după ce va prelua mandatul. Edilul ales a precizat că vrea să construiască trei pasaje importante în sector, care ar putea rezolva problema traficului în zonele respective. Unul dintre pasaje ar putea fi construit pe Șoseaua Petricani, peste calea ferată. Când ar putea fi gata Pasajul de la Petricani.
„Urmează inițierea proiectelor mari, despre care am vorbit în campania electorală. După cum am spus, infrastructura pentru mobilitate ocupă un loc important în agendă. Vorbim despre câteva pasaje extrem de importante. Și începem cu pasajul peste calea ferată de la Petricani. Zona aceasta trebuie tratată cu foarte multă atenție, dar și cu responsabilitate. Zona are o importanță deosebită în ceea ce înseamnă PIB-ul național al României”, a precizat Rareș Hopincă în emisiunea „Cu Gândul la București”.
Edilul ales al Sectorului 2 a mai spus că zona de business Pipera, care este împărțită în Sectorul 2 și Voluntari, generează între 2 și 2,5% din PIB-ul național.
Și contribuția la bugetul local este una imensă. Primăria Sectorului 2 este una dintre primăriile bogate ale Bucureștiului. Sectorul 2 are în prezent un excedent bugetar de peste 600 de milioane de lei”, spune Rareș Hopincă.
Fostul prefect al Capitalei a anunțat care sunt celelalte două pasaje pe care vrea să le construiască în Sectorul 2.
Pe lângă Pasajul de la Petricani, pe agendă este și cel de la Andronache
„Al doilea pe lista de priorități este pasajul din zona Andronache – Colentina – Fundeni. Din nou, rezolvă un nod de trafic extrem de important pentru Sectorul 2 și pentru Capitală. Al treilea pasaj se referă la zona Baicului – Gara de Est – Doamna Ghica. Aici avem nevoie de o rezolvare complexă. Pentru că din cauza căii ferate din acea zonă, o bună parte a Sectorului 2 este izolată”, a mai explicat Rareș Hopincă.
Potrivit acestuia, un pasaj precum cel de la Petricani, poate fi construit în aproximativ doi ani.
După suspendarea PUZ-ului de la sectorul 2, a rămas în aer un proiect extrem de important! Este vorba de Pasajul peste calea ferată de la Petricani. Este o trecere care reprezintă unul dintre cele mai nevralgice puncte din București.
La bariera de la Petricani se strâng zeci de mașini
Practic, la orele de vârf, când trece trenul pe ruta București- Constanța, la bariera de pe Petricani se strâng zeci de mașini. Acestea care formează cozi interminabile.
Coșmarul de aici este suportat de către cei care locuiesc în Pipera- Voluntari sau în alte localități din nord-estul Capitalei. Dar și de către corporatiștii care lucrează în zonă, adică în cel mai mare punct de business din România.
Pe de altă parte, la Andronache ar fi trebuit să avem deja un pasaj peste calea ferată, pentru care consilierii generali au votat și aprobat indicatorii tehnico-economici încă din 2019.
Primăria Capitalei urma să investească la Andronache aproape 200 de milioane de lei pentru construirea unui pasaj rutier peste calea ferată Bucureşti – Constanţa, și ar fi trebuit construit în doi ani, adică în 2021.