Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat vineri – pe pagina sa de Facebook – că a propus ca finanțarea proiectului trenului metropolitan, în valoare de aproximativ 530 de milioane de euro, să fie finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuție importantă la rezolvarea chestiunii traficului în București. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice”, anunță Nicușor Dan.
Edilul precizează, în mesajul său, că Bucureștiul va avea în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson), Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson) și Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).
„Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, susține Nicușor Dan.
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat – miercuri – că a semnat, alături de toți primarii de sector, o scrisoare prin care solicită Consiliului General al Municipiului București (CGMB) creșterea taxelor de parcare. Astfel, dacă cererea lor se aprobă, un loc de parcare ar putea costa între 300 și 600 de lei/an.
Azi am semnat, alături de toți primarii de sector, o scrisoare prin care solicităm Consiliului General să ia în considerare creșterea taxelor de parcare la nivelul discutat anterior: 600 lei zona A, 500 lei zona B, 400 lei zona C, 300 lei zona D. Nu mai putem închiria spațiul public, al tuturor, pe prețuri de nimic”, a scris pe Facebook primarul sectorului 2.
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a transmis, luni, către președintele Curții de Apel București și către președintele secției de contencios administrativ de la aceeași instanță o notă prin care cere ajutorul și răspunsul la mai multe întrebări legate de suspendarea PUZ-urilor de sectoare din Capitală.
Practic, Nicușor Dan solicită Instanței la care ajung litigiile administrative să se antepronunțe!
Nota trimisă de primarul Capitalei este adresată președintei Curții de Apel București (CAB), Luminița Criștiu-Ninu, și Președintelui Secției a VIII-a de Contencios Administrativ, Georgian Davidoiu, de la aceeași instanță!
Astfel, edilul Capitalei solicită consultanță juridică privind hotărârile Consiliului General al Municipiului Bucuești, care au condus, la sfârșitul lunii februarie, la suspendarea PUZ- urilor de sector din Capitală, scrie qmagazine.ro.
GÂNDUL.RO prezintă imaginile dezolante ale marilor proiecte de infrastructură din Capitală – lucrări care au fost lăsate pur și simplu de izbeliște! Din păcate, este vorba de șantiere extrem de importante pentru fluidizarea traficului, precum și pentru reducerea nivelului de poluare din zonele respective!
Vorbim aici de Străpungerea Ciurel – A1, Pasajul Doamna Ghica sau modernizarea Bulevardului Prelungirea Ghencea, acolo unde nu se mai lucrează de luni bune!
Dezvoltarea Capitalei în ceea ce privește infrastructura rutieră este trasă pe dreapta, de mai multe luni! Vorbim de proiecte extrem de importante, care pur și simplu nu se mai dezvoltă, și au rămas într-un stadiu dezolant!