Primele două avioane Boeing 737 Max vor intra în flota Tarom din august 2025. Aeronavele, achiziționate în leasing
Tarom a anunțat vineri că au fost semnate scrisorile de Intenție, dupa primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025.
Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024.
„Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM anunță semnarea Scrisorilor de Intenție, dupa primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025. Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficienţă organizaţională și măsuri de optimizare a costurilor, se arată într-un comunicat al companiei.
Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.
Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generala a Acționarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurenţial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020.
Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare.
De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.
În acest moment TAROM intră in linie dreapta în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.